Focus op klantbeleving helpt om ambitie richting 9+ organisatie waar te maken

Wij willen het meest klantgerichte bedrijf in onze branche zijn. Om deze ambitie voor een optimale klantbeleving kracht bij te zetten, hebben we afgelopen jaar een klantbelevingsexpert aangesteld. Jaap Jansens gaf jarenlang als consultant advies over hoe klanten je zien en wat je met die inzichten kunt. Nu heeft hij de opdracht om de teams en vestigingen binnen Hoppenbrouwers te begeleiden naar één herkenbare manier van werken. Door in de huid van onze klanten te kruipen werken we aan een 9+ organisatie waarin een verrassende en excellente klantbeleving centraal staat.

Jaap vertelt: ‘Met een organisatie die snel groeit, is het belangrijk dat we vanuit ieder team of vestiging op een uniforme manier met onze klanten omgaan. In de Efteling ervaar je, waar je in het park ook bent, als klant en bezoeker overal dezelfde verrassende beleving. Dit willen wij ook voor onze klanten.

http://Jaap%20jansen

Verschillende klantbehoeften

In 2021 hebben we als organisatie stappen gezet om meer richting te geven aan klantgerichtheid. Er zijn klantgerichtheidstrainingen voor medewerkers georganiseerd en ze krijgen inzicht in de klantreizen die in ontwikkeling zijn. Om verdere invulling te geven aan de 9+ organisatie werken we ook aan nieuwe manieren voor klantfeedback. ‘Iedere medewerker wil dat de klant tevreden is. Maar niet iedereen gaat daar nog op dezelfde manier mee om. De overtuiging is wel: het centraal stellen van klantbeleving resulteert in gezond rendement en niet andersom.’ Hij geeft aan: ‘De belangrijkste behoeften van klanten liggen in het ontzorgen, erkennen van hun business en zekerheid bieden. Als een klant een storing meldt, dan trekken wij dat direct naar ons toe en heeft de klant er geen omkijken meer naar. Een distributiecentrum moet bijvoorbeeld operationeel kunnen blijven tijdens ons werk, anders dreigt er omzetverlies. Bij een kinderdagverblijf vergt de omgeving waarin we werken vooral aandacht. Daar moet je de kinderen op speelse manier betrekken bij je werkzaamheden. Het inzicht in de klantbehoeften hebben geleid tot de ‘Hoppenbrouwers klantformule’ zodat medewerkers verspreid over het land, concrete handvatten hebben om op uniforme, herkenbare en consistente manier om te gaan met klanten.

Klantreizen

Jaap begeleidde afgelopen jaar meerdere projectteams met klantreizen. Zo werd bij een klantreis ‘storingen’ bekeken hoe de klant onze werkzaamheden ervaart van melding tot administratieve afhandeling. Jaap vertelt: ‘Hier hebben we ervaren dat communicatie enorm belangrijk is. Vanaf het moment voorafgaand aan de komst van de monteur tot het moment dat hij weer weg is. Dat zijn de momenten van de waarheid.’ Onze monteurs leveren topkwaliteit. We begeleiden ze in de omgang met de klant. Bij het afronden net even extra tijd nemen om de werkbon uit te leggen maar ook als ze te laat zijn even een belletje naar de klant. Het zijn vaak kleine dingen maar wel waardevolle informatie voor de teams om invulling te geven aan de ambitie richting een 9+ organisatie. In 2022 volgen meer klantreisprojecten. Werk aan de winkel voor de klantbelevingsexpert.

http://Productiehal%20van%20GEA%20Food%20Solutions%20in%20samenwerking%20met%20Hoppenbrouwers%20Techniek

Gezamenlijke groeiambities met GEA Food Solutions

Al sinds 2009 werken we nauw samen met GEA Food Solutions. Dit bedrijf levert technologie aan de voedselverwerkingsindustrie en ontwikkelt machines, maar ook complete productielijnen. Wij leveren hiervoor de besturingskasten. Vooral ons cluster Industrie en Panelenbouw werkt intensief samen met GEA. De werkzaamheden variëren van het optimaliseren en veiliger transporteren van schakelkasten tot het automatiseren van de documentenstroom bij GEA. Onze langdurig en nauwe samenwerking bevestigt ons volwaardige partnership dat is gebouwd op eerlijkheid en transparantie.

Geert-Jan Munsters, senior strategic buyer bij GEA Food Solutions: ‘We hebben samen groeiambities en daarover hebben we dagelijks contact.’

Opdrachtgever: GEA Food Solutions
Locatie: Bakel, Noord-Brabant
Disciplines: Industriële Automatisering, Inspecties en Technisch Beheer

http://Voor%20Dinnissen%20in%20Sevenum%20realiseerde%20Hoppenbrouwers%20Techniek%20de%20elektrotechnische%20en%20beveiliging%20installaties.

Vertrouwen in kennis en expertise basis voor samenwerking met Dinnissen

Vanuit verschillende technische disciplines werken we al lange tijd samen met Dinnissen Process Technology. Het bedrijf maakt oplossingen op maat in procestechnologie voor verschillende branches. Dinnissen betrok ons bij de bouw van twee nieuwe fabriekshallen terwijl de bestaande bleven staan om de boel draaiende te houden. Voor dit project werd onze kennis en expertise van meerdere disciplines gevraagd. Daardoor zijn alle installaties bij Dinnissen met elkaar geïntegreerd. Denk aan luchtbehandelingskasten en afzuigingsinstallaties in combinatie met brand- en inbraakbeveiliging. Wouter Kuijpers, operationeel directeur bij Dinnissen: ‘Er was van tevoren veel onbekend in dit project en daarom kozen we voor een vertrouwde samenwerkingspartner.’

Opdrachtgever: Dinnissen Process Technology
Locatie: Sevenum, Limburg
Disciplines: Elektrotechniek, Industriële Automatisering, Beveiliging, Duurzame Energie

Meer blogs

Beveiliging zonneparken: noodzaak

Er gaat geen week voorbij zonder een krantenkop ‘Koperdiefstal zonnepark’. Vaak in dikgedrukte letters. Met welke zorgwekkende trend hebben we hier te maken? En belangrijker nog: wat doen we...

Belangrijke aspecten bij elektrificatie van het bedrijfsleven

Er is een hoop te doen over de elektrificatie, zo ook in het bedrijfsleven. Europa verduurzaamt: de vraag naar hernieuwbare elektriciteit neemt maar toe. Er is een verschuiving gaande...

De 6 voordelen door werken met de BIM-Methode

BIM staat voor Building Information Modeling dit is een werkmethode die vooral in de bouw- en architectuurindustrie wordt gebruikt om digitale modellen van gebouwen en infrastructuren te creëren. Doordat...

Circulair ondernemen: wat is het en waarom is het zo belangrijk?

Je kunt er haast niet meer omheen, de term circulair ondernemen of circulariteit. Maar wat is het nu precies en hoe kun je dit toepassen binnen je eigen onderneming?

Brandveiligheid in parkeergarages: wat verandert er?

We rijden steeds meer elektrisch en hebben dus ook meer elektrische laadpunten nodig. Ook in parkeergarages. Vanwege de veiligheid wordt de wetgeving per 1 juli 2023 daarop aangepast. Dat...

Gasketelwet: vakbekwame monteurs aan het werk

Installaties, reparaties en onderhoud aan cv-ketels, geisers en gashaarden worden vanaf 1 april 2023 alleen nog maar door vakbekwame monteurs uitgevoerd. Hoe dat komt? Door de invoering van de...

Steeds meer talent kiest voor de techniek

Er wordt steeds vaker voor een technische opleiding gekozen. In 2022 door zo’n 11.000 talenten. De bbl-trajecten groeiden vorig jaar zelfs met 8 procent blijkt uit cijfers van de...

Warm de winter door: waarom cv-ketelonderhoud loont

Een herkenbaar moment: het is weer tijd voor de jaarlijkse apk van je auto. Je bedenkt je dat het slim is om ‘m gelijk ook een grote beurt te...

Werken met smart technology? Let op digitale veiligheid

Slimme, technische oplossingen maken ons werk steeds sneller en makkelijker. Fabrieksmachines zijn naadloos op elkaar afgesteld. De klimaat- en lichtinstallatie in kantoren weten wanneer ze aan moeten staan: als...

Van klimaatstress naar een duurzaam leven | Hoe roepen we de opwarming van de aarde tot een halt?

Klimaatproblemen die het gevolg zijn van de opwarming van de aarde, worden steeds meer zichtbaar. Veel mensen maken zich zorgen maken over het welzijn van onze planeet. De overheid...

Veilig ondernemen: houd ook de digitale achterdeur dicht

Een veilige werkomgeving gaat niet enkel over een fysieke werkplek op kantoor of op de bouw. Ook een veilige digitale werkomgeving vraagt aandacht. Met het oog op veilig ondernemen...

Slimme technieken verlichten hoge energieprijzen

De hoge energieprijzen raken iedereen. Ondanks dat het kabinet tijdens Prinsjesdag het prijsplafond introduceerde, geldt dit vooralsnog alleen voor huishoudens. Meerdere grootverbruikers van energie in de industrie draaiden hun...