Focus op klantbeleving helpt om ambitie richting 9+ organisatie waar te maken

Wij willen het meest klantgerichte bedrijf in onze branche zijn. Om deze ambitie voor een optimale klantbeleving kracht bij te zetten, hebben we afgelopen jaar een klantbelevingsexpert aangesteld. Jaap Jansens gaf jarenlang als consultant advies over hoe klanten je zien en wat je met die inzichten kunt. Nu heeft hij de opdracht om de teams en vestigingen binnen Hoppenbrouwers te begeleiden naar één herkenbare manier van werken. Door in de huid van onze klanten te kruipen werken we aan een 9+ organisatie waarin een verrassende en excellente klantbeleving centraal staat.

Jaap vertelt: ‘Met een organisatie die snel groeit, is het belangrijk dat we vanuit ieder team of vestiging op een uniforme manier met onze klanten omgaan. In de Efteling ervaar je, waar je in het park ook bent, als klant en bezoeker overal dezelfde verrassende beleving. Dit willen wij ook voor onze klanten.

http://Jaap%20jansen

Verschillende klantbehoeften

In 2021 hebben we als organisatie stappen gezet om meer richting te geven aan klantgerichtheid. Er zijn klantgerichtheidstrainingen voor medewerkers georganiseerd en ze krijgen inzicht in de klantreizen die in ontwikkeling zijn. Om verdere invulling te geven aan de 9+ organisatie werken we ook aan nieuwe manieren voor klantfeedback. ‘Iedere medewerker wil dat de klant tevreden is. Maar niet iedereen gaat daar nog op dezelfde manier mee om. De overtuiging is wel: het centraal stellen van klantbeleving resulteert in gezond rendement en niet andersom.’ Hij geeft aan: ‘De belangrijkste behoeften van klanten liggen in het ontzorgen, erkennen van hun business en zekerheid bieden. Als een klant een storing meldt, dan trekken wij dat direct naar ons toe en heeft de klant er geen omkijken meer naar. Een distributiecentrum moet bijvoorbeeld operationeel kunnen blijven tijdens ons werk, anders dreigt er omzetverlies. Bij een kinderdagverblijf vergt de omgeving waarin we werken vooral aandacht. Daar moet je de kinderen op speelse manier betrekken bij je werkzaamheden. Het inzicht in de klantbehoeften hebben geleid tot de ‘Hoppenbrouwers klantformule’ zodat medewerkers verspreid over het land, concrete handvatten hebben om op uniforme, herkenbare en consistente manier om te gaan met klanten.

Klantreizen

Jaap begeleidde afgelopen jaar meerdere projectteams met klantreizen. Zo werd bij een klantreis ‘storingen’ bekeken hoe de klant onze werkzaamheden ervaart van melding tot administratieve afhandeling. Jaap vertelt: ‘Hier hebben we ervaren dat communicatie enorm belangrijk is. Vanaf het moment voorafgaand aan de komst van de monteur tot het moment dat hij weer weg is. Dat zijn de momenten van de waarheid.’ Onze monteurs leveren topkwaliteit. We begeleiden ze in de omgang met de klant. Bij het afronden net even extra tijd nemen om de werkbon uit te leggen maar ook als ze te laat zijn even een belletje naar de klant. Het zijn vaak kleine dingen maar wel waardevolle informatie voor de teams om invulling te geven aan de ambitie richting een 9+ organisatie. In 2022 volgen meer klantreisprojecten. Werk aan de winkel voor de klantbelevingsexpert.

http://Productiehal%20van%20GEA%20Food%20Solutions%20in%20samenwerking%20met%20Hoppenbrouwers%20Techniek

Gezamenlijke groeiambities met GEA Food Solutions

Al sinds 2009 werken we nauw samen met GEA Food Solutions. Dit bedrijf levert technologie aan de voedselverwerkingsindustrie en ontwikkelt machines, maar ook complete productielijnen. Wij leveren hiervoor de besturingskasten. Vooral ons cluster Industrie en Panelenbouw werkt intensief samen met GEA. De werkzaamheden variëren van het optimaliseren en veiliger transporteren van schakelkasten tot het automatiseren van de documentenstroom bij GEA. Onze langdurig en nauwe samenwerking bevestigt ons volwaardige partnership dat is gebouwd op eerlijkheid en transparantie.

Geert-Jan Munsters, senior strategic buyer bij GEA Food Solutions: ‘We hebben samen groeiambities en daarover hebben we dagelijks contact.’

Opdrachtgever: GEA Food Solutions
Locatie: Bakel, Noord-Brabant
Disciplines: Industriële Automatisering, Inspecties en Technisch Beheer

http://Voor%20Dinnissen%20in%20Sevenum%20realiseerde%20Hoppenbrouwers%20Techniek%20de%20elektrotechnische%20en%20beveiliging%20installaties.

Vertrouwen in kennis en expertise basis voor samenwerking met Dinnissen

Vanuit verschillende technische disciplines werken we al lange tijd samen met Dinnissen Process Technology. Het bedrijf maakt oplossingen op maat in procestechnologie voor verschillende branches. Dinnissen betrok ons bij de bouw van twee nieuwe fabriekshallen terwijl de bestaande bleven staan om de boel draaiende te houden. Voor dit project werd onze kennis en expertise van meerdere disciplines gevraagd. Daardoor zijn alle installaties bij Dinnissen met elkaar geïntegreerd. Denk aan luchtbehandelingskasten en afzuigingsinstallaties in combinatie met brand- en inbraakbeveiliging. Wouter Kuijpers, operationeel directeur bij Dinnissen: ‘Er was van tevoren veel onbekend in dit project en daarom kozen we voor een vertrouwde samenwerkingspartner.’

Opdrachtgever: Dinnissen Process Technology
Locatie: Sevenum, Limburg
Disciplines: Elektrotechniek, Industriële Automatisering, Beveiliging, Duurzame Energie

Meer blogs

ROC Tilburg en Hoppenbrouwers lanceren een nieuw mbo 2-traject voor zij-instromers!

Ben jij of ken jij iemand die graag een overstap naar de techniek maakt, maar hier nog niet de juiste papieren voor heeft? Dan kun je vanaf september 2022...

Wees er op tijd bij: SDE++ voor zonnepanelen

Er komt een nieuwe subsidieronde aan voor de aanleg van zonnepanelen voor bedrijven met een grootverbruikersaansluiting. De Subsidie Duurzame Energie ++ (SDE++) regeling vindt dit jaar maar één keer...

Een comfortabele elektrische bedrijfswagen op pad voor Hoppenbrouwers

Het verduurzamen van onze eigen bedrijfsvoering staat al enige tijd hoog op de agenda. Hierin zijn al belangrijke stappen gezet, zoals de overstap naar het enkel aanschaffen van elektrische...

Van recirculatie naar gezonde ventilatie

Ventilatie op kantoor is de afgelopen twee jaar nog nooit zo’n veelbesproken agendapunt voor bedrijven geweest. Nu het einde van de pandemie langzaam in zicht komt, is de vraag:...

Veilig ondernemen | Hoppenbrouwers Techniek helpt

Brand, dat overkomt ons toch niet. Denk je. Totdat er kortsluiting ontstaat en je jouw bedrijfspand, jouw droom, in vlammen ziet opgaan. Ander scenario: je kiest ervoor om geen...

Samen bouwen aan de toekomst

Afgelopen jaar heeft wederom bevestigd dat we een geweldig fundament hebben om samen verder te kunnen bouwen aan ons mooie bedrijf. In de zomer werden we getroffen door een...

De groei van ons familiebedrijf

Crisisbestendigheid is een belangrijke pijler binnen onze bedrijfsfilosofie om ons familiebedrijf financieel gezond te houden. Dat is afgelopen jaar weer heel duidelijk geworden. De (zakelijke) gevolgen van corona hebben...

We werken veilig of we doen het niet

Wij zetten onze medewerkers op één en vinden het dan ook heel belangrijk dat ze elke dag weer veilig thuiskomen. Veiligheid zit sterk verweven in onze cultuur en moet...

Versnelling van onze duurzaamheidsambities

Duurzaamheidsthema’s als klimaatadaptatie, CO2-reductie, circulair ondernemen, energietransitie en de bouw van duurzame woningen staan allemaal hoog op de maatschappelijke agenda. Zo ook bij ons bedrijf. Enerzijds als het gaat...

Groeiende rol voor zonen

Een familiebedrijf kijkt verder dan een kwartaal. Met onze langetermijnvisie borgen we de toekomst van ons bedrijf. Henny de Haas denkt nog niet aan zijn pensioen. Maar mocht die...

Samen bouwen aan de beste werkgever

Ook op het gebied van werkgeverschap zijn we ambitieus. In 2030 willen we gegroeid zijn van 1600 naar 5000 medewerkers verdeeld over 40 vestigingen en als familiebedrijf de beste...

Regionale samenwerking geeft ruimte aan totaaldienstverlening

Om onze snelle groei beheersbaar te houden en klanten optimaal te kunnen blijven bedienen, werken onze vestigingen steeds nauwer samen op regionaal niveau. Op deze manier kunnen ze hun...