23 jaar geleden betrokken Ewald Beerens en zijn vrouw een appartement in een van de twee bijzondere woontorens in Tilburg, waar ook het voormalig klooster Het Cenakel staat. Sindsdien neemt Ewald op vrijwillige basis diverse technische activiteiten voor zijn rekening. Technische reparaties van welke aard ook, lost Ewald zo veel mogelijk voor zijn medebewoners op. Omdat er 4 nieuwe cv-ketels en 2 boilers moesten worden geplaatst, werd er hulp van buitenaf ingeroepen.
Toen er 4 nieuwe cv-ketels en 2 boilers nodig waren, werden er door het bestuur van de Vereniging van Eigenaars bij drie installatiebedrijven offertes aangevraagd. Ewald had de voorkeur voor Hoppenbrouwers Techniek en droeg verschillende argumenten aan waarom er voor Hoppenbrouwers gekozen moest worden. De samenwerking gaat ver terug -20 jaar- en is altijd naar tevredenheid verlopen. Mede daardoor werd uiteindelijk de opdracht aan Hoppenbrouwers gegund.
Goede klik
De pas gepensioneerde Ewald is van origine technicus. Hij werkte tot aan zijn pensioen met veel plezier bij het Openbaar Vervoer. Heel wat jaren in de rol van buschauffeur, maar voornamelijk als uitvoerder controlewerkzaamheden. “Ik houd van techniek. Ik ben graag bezig en wil ook alles weten. Ik ben als bewoner van een van de twee woontorens al 23 jaar lid van de commissie technische dienst. Overigens ben ik nu ook de enige”, vertelt Ewald. “Voorheen deed ik het samen met iemand anders, maar die is inmiddels verhuisd. 20 jaar geleden kwam Hoppenbrouwers hier voor de eerste keer over de vloer. Ik vond het meteen fijne en deskundige mensen.”
Tijd voor iets nieuws
Het bestuur koos gelukkig voor Hoppenbrouwers, omdat zij nog voor het stookseizoen de ketels en boilers konden plaatsen. Het plaatsen van een installatie, 4 cv-ketels en 2 boilers is een behoorlijke klus. Toch ging het van een leien dakje. “Dat komt, omdat projectcoördinator Jurgen van Overveld van Hoppenbrouwers mij iedere dag vertelde wat er stond te gebeuren”, geeft Ewald aan. “Zo wist ik bijvoorbeeld precies wanneer de parkeerplaatsen vrij moesten zijn, wanneer de hijskraan kwam en wanneer er geen warm water zou zijn. Ik bereidde alle bewoners voor op de aanstaande activiteiten, dus niemand werd onaangenaam verrast. Ook uitvoerder Roy heeft zijn werk uitstekend uitgevoerd. Hij stuurde zijn ploeg goed aan en mede dankzij zijn vakkennis werd alles precies zo uitgevoerd als voorheen besproken. Iedere ochtend om 09.30 uur bracht ik de jongens een blad met koffie en dan werd ik volledig bijgepraat.”