De toekomst is elektrisch rijden: bereid je voor De toekomst is elektrisch rijden: bereid je voor

Vraagtekens bij milieuvriendelijkheid

“Dat een elektrische auto minder CO2 uitstoot dan een benzine- of dieselauto staat vast. Maar nemen we de productie mee in de beoordeling, is het maar de vraag of het milieuvriendelijker is,” licht Bas toe. Bij het produceren van de accu’s komen namelijk heel wat schadelijke stoffen vrij. Dat proces is nog niet geoptimaliseerd.

Voor Bas reden genoeg om niet alles op alles te zetten om iedere medewerker elektrisch te laten rijden. “De elektrische auto is een innovatie en mooie tussenstop. Maar de techniek kan meer in de toekomst. Naar mijn idee is een hybride vorm de oplossing. Half elektrisch en half op waterstof rijden bijvoorbeeld. En de uitdaging zit hem ook in het milieuvriendelijk maken van het productieproces en het hergebruiken van de accu’s.” Toch blijft één ding zeker. De elektromotor is beter dan de benzine en diesels.

Hoppenbrouwers doet mee

De eerste elektrische Hoppenbrouwers bus rijdt al door het land. Een mooie innovatie, maar voor ons geen eindbestemming. We zien elektrisch rijden als een goede innovatie, een stap vooruit vanaf diesel- en benzineauto’s. Maar we kijken verder. Eind dit jaar komt namelijk onze eerste monteursbus op waterstof.

 

 

Oplaadstructuur

Wil je als bedrijf voorbereid zijn op de toekomst, dan zijn benzine- en dieselwagens passé. Je wil als werkgever slim inspelen op duurzame ontwikkelingen. Dus, waar doe je goed aan? “Komt een klant naar ons toe met de vraag hoe ze het beste op de toekomst kunnen voorbereiden, is het antwoord niet voor iedereen hetzelfde”, vertelt Bas.

Bas Tekath Projectleider Hoppenbrouwers Techniek

Contact met de specialist

Vraag Bas Tekath om advies over het aanleggen van laadpalen voor jouw bedrijf.

Bas Tekath

“Stel Hoppenbrouwers gaat iedere werknemer elektrisch laten rijden. Dat betekent ruim vijftienhonderd elektrische wagens die allemaal moeten opladen. En de mogelijkheid tot snelladen moet beschikbaar zijn voor onze monteurs. Een accountantsbureau met medewerkers die uit de buurt komen hoeft bijvoorbeeld niet de mogelijkheid tot snelladen te hebben.”

Een hoop laadpalen, vraagt ook heel wat vermogen. En snelladen nog wat extra. “Een nieuw elektriciteitnetwerk moet worden aangelegd en de infrastructuur wordt omgebouwd.” Om te voorkomen dat de investering te groot wordt, gaat Bas daarom eerst liever in gesprek of de wensen passend zijn bij de behoeften.

Laadpalen door Hoppenbrouwers

Andere blogs

Stekerbaar bouwen is de toekomst: dit is waarom

Stel je voor: een nieuwbouwwoning bestaat uit kant-en-klare muren en funderingen. In deze stukken beton zit al het kabelwerk al verwerkt. Het enige wat nog te doen staat is...

Maak van modulair bouwen de standaard in de woningbouw

Snel en efficiënt woningen bouwen betekent zorgt voor snellere doorlooptijden en lagere kosten. Bij Hoppenbrouwers doen we dat door modulair te bouwen. Wat dat inhoudt? “Dat je prefab woningen bouwt, het proces...

De beste partner voor de klant: Rico vertelt

Van oudsher hebben we ons met de vestiging Sittard gespecialiseerd in drie disciplines: panelenbouw, elektrotechniek en beveiliging. Voor regionale klanten in de utiliteit, industrie en woningbouw verzorgen we zowel...

De toekomst is elektrisch rijden: bereid je voor

De Tesla’s vliegen je om de oren zodra je een bedrijventerrein oprijdt. Elektrische auto’s zijn de toekomst. En daar wil je als werkgever slim op inspelen. Hoppenbrouwers Techniek adviseert...

Het huis van de toekomst heeft domotica

We worden allemaal steeds ouder en blijven daarbij ook steeds langer zelfstandig wonen. Daar ligt een uitgelegen kans voor slimme installaties wat Hoppenbrouwers Techniek betreft. Het huis van de...

Wouter en Bas in gesprek over de klimaatdoelen

Bijna de helft minder CO2-uitstoot dan in 1990: dat is het Nederlandse klimaatdoel van 2030. Sterker nog, in 2050 moet de uitstoot 95% minder zijn dan in 1990. Behalen...

Maak kennis met het Hoppenbrouwers Experience Center

Industriële automatiseringsoplossingen creëren wij achter de computer. Maar hoe maken bedrijven, studenten, potentiële medewerkers en andere geïnteresseerden kennis met onze technieken als die verschuilt gaan achter een beeldscherm? Het antwoord op die vraag werd...

Effectief samenwerken bij Hoppenbrouwers

Een bedrijf dat al ruim honderd jaar bestaat, moet wel innoveren en ontwikkelen. Hoppenbrouwers Techniek doet dat iedere dag. Het begon allemaal met zes medewerkers. Onder leiding van oprichter Theo Hoppenbrouwers werden dat er zestig. Inmiddels...

Efficiënt werken, ook samen met partners

Efficiënt werken doe je samen. Als een geoliede machine werk je in een team. Om ruis tijdens een project te voorkomen wil je de samenwerking met betrokken partijen net zo gesmeerd laten lopen. Pas als alle neuzen dezelfde kant op...

Verbeter net als Hoppenbrouwers: zo werken wij lean

Om mee te gaan met de tijd en het werk op de juiste manier in te vullen, is verbeteren, vernieuwen en verbinden onvermijdelijk voor organisaties. Zo ook voor Hoppenbrouwers...

Zo lossen we interne uitdagingen tijdens projecten op

In een grote en groeiende organisatie als Hoppenbrouwers Techniek blijven we continu onze werkwijzen verbeteren. Uitdagingen grijpen we met beide handen aan. In een lean organisatie als Hoppenbrouwers is de oplossing gelukkig nooit ver weg. Projectcoördinator Verbeteren & Vernieuwen Christy van Oorschot. “Het begint bij...

Corné de Meijer: Kansen pakken in de woningbouw

Hoppenbrouwers Techniek blijft met de dag groeien. Stilstaan, daar houden we niet van. Dus kijken we vooruit, naar welke kansen er voor ons liggen in verschillende markten en branches. Adjunct-directeur Corné de Meijer ziet kansen...