Directieteam

Het directieteam van Hoppenbrouwers vertegenwoordigt een verzameling van diverse talenten en diepgaande expertise, verenigd door een gedeelde passie voor innovatie en techniek. Maak kennis met onze directieleden.

Henny de Haas – Algemeen Directeur

Henny de Haas, getrouwd en vader van een dochter en drie zonen. Met ruim 24 jaar ervaring bij Hoppenbrouwers, zet Henny zich in om mensen met plezier naar hun droombaan te leiden. Als drijvende kracht achter de visie 2030 focust hij op vijf pijlers: medewerkers, klanten, techniek, duurzaamheid, en de organisatie. Henny gelooft dat tevreden medewerkers leiden tot tevreden klanten. Ondanks maatschappelijke uitdagingen houdt hij als directeur de continuïteit van het bedrijf voor ogen. In zijn vrije tijd geniet hij van momenten met zijn familie aan de keukentafel en fietst hij door de Brabantse polders. Voor de toekomst ziet hij een cruciale rol voor de duurzame ambities van klanten, waarbij installaties bijdragen aan energieneutraal werken en lagere energiekosten.

Ellen Vermeer –HR-directeur

Ellen Vermeer, HR-directeur, samenwonend en moeder van twee dochters. Haar moeder werkte meer dan 12,5 jaar op de administratie bij Hoppenbrouwers. Na een gesprek met oud-directeur Theo Hoppenbrouwers kreeg ze een stageplek bij het bedrijf. Nu, meer dan 20 later, maakt Ellen deel uit van de directie en leidt ze haar HR-team om alle medewerkers te ondersteunen. Buiten het werk geniet Ellen van wandelingen met haar hond, yoga en tennis, evenals van het Bourgondische leven met vrienden en familie. De afgelopen jaren stonden voor Ellen in het teken van ‘omdenken’ in een overspannen arbeidsmarkt. Ze zoekt verder dan de technische sector om mensen zelf op te leiden en verwelkomt nieuwe collega’s. Het behalen van de erkenning als Top Employer 2024 is een kers op de taart, en het duurzame HR-beleid blijft gericht op behoud, tevredenheid en doorgroeimogelijkheden van medewerkers. Inclusiviteit en diversiteit zijn belangrijke thema’s voor de komende jaren, met als doel minimaal 500 technische vrouwen aan te trekken tegen 2030.

Corné de Meijer – adjunct-directeur

Corné de Meijer, adjunct-directeur, getrouwd en vader van twee kinderen. In 1996 gestart bij Hoppenbrouwers als tekenaar/werkvoorbereider Industriële Automatisering en doorgegroeid naar verschillende functies, waaronder manager Industriële Automatisering. Sinds 2008 actief als directeur in de projecten van gebouwgebonden installaties. Momenteel coacht hij teams Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde, Sprinkler en Beveiliging in Udenhout. Zijn focus is verschoven naar het coachen en leiden van specialistische projectteams binnen grote combi-projecten. Hij fungeert steeds vaker als opleider/trainer, gericht op de ontwikkeling van collega’s en teams naar een hoger niveau. Naast functionele zaken zoals uren- en kostenbewaking, begeleidt hij teamtrajecten op basis van Insights Discovery. Door de groei en complexiteit van projecten heeft hij ervaring opgedaan met juridische aspecten van bouwrecht en het opstellen/beoordelen van (onder)aannemingscontracten.

Lily van den Berg – directeur Marketing & Communicatie

Lily van den Berg, directeur Marketing & Communicatie, samenwonend en moeder van een zoon en dochter. Gestart als interim marketing strateeg bij Hoppenbrouwers in januari 2019 en sinds 2020 lid van het directieteam. Lily koestert haar tijd met familie en vrienden, en heeft een passie voor reizen, cultuur en natuur. Het bedrijf heeft haar hart veroverd, en ze benadrukt het belang van naamsbekendheid en merkopbouw voor de groei van de onderneming. Het streven naar een sterke employer branding is een focusgebied om talent aan te trekken. De landelijke brandingcampagne, welke tot stand kwam onder haar leiding, belicht de unieke aspecten van Hoppenbrouwers en toont de toewijding van gepassioneerde medewerkers aan mens en maatschappij.

 

Bas Ceelen – directeur Integratie

Bas Ceelen, directeur Integratie, getrouwd en vader van een tweeling. Voorheen directeur van een installatiebedrijf, trad op interimbasis toe tot Hoppenbrouwers en bekleedt sinds 1 januari 2020 zijn huidige functie. In zijn vrije tijd is Bas een enthousiaste zaalvoetballer in een vriendenteam. Jaarlijks verwelkomt Hoppenbrouwers waardevolle bedrijven die bijdragen aan de groeistrategie. Het integratieproces is volledig gericht op overnames die streven naar 100% Hoppenbrouwers, inclusief koopfase, systeemimplementatie, contractopstelling en werkprocessenintegratie. De focus ligt sterk op de medewerkers, waarbij opleiding en begeleiding centraal staan om hen uiteindelijk als autonome vestiging zelfstandig te laten functioneren. Hoewel integratie uitdagingen met zich meebrengt, benadrukt Bas het belang van voortdurende communicatie. Het team heeft trots en succesvol samengewerkt om dit te realiseren in het afgelopen jaar, en ze zijn klaar voor de langetermijngroeistrategie.

Freddy van Peer – regiodirecteur West-Brabant

Freddy van Peer – directeur regio West, is getrouwd en heeft een tweeling. Eerder was hij in dienst bij een van de bedrijven die zich in 2015 aansloot bij Hoppenbrouwers Techniek. Freddy is gestart als vestigingsleider in Dongen en begin 2020 aangesteld in zijn huidige functie. Zijn favoriete ontspanning is een avondje NAC, carnaval vieren en hardlopen in de West Brabantse polder. ‘De afgelopen jaren hebben meer dan ooit laten zien hoe belangrijk het is dat vestigingen in de regio meer verbonden zijn en samenwerken. Door elkaar op te zoeken, te helpen en opdrachten toe te schuiven, hebben we er een succes van kunnen maken. Vestigingen hebben elkaar namelijk nodig om succesvol de verwachtingen richting medewerkers, klanten en samenwerkingspartners waar te kunnen maken. En daarnaast is samenwerken met andere vestigingen en teams ook gewoon leuk, het maakt het werk meer afwisselend en uitdagend.  We hebben het regio-denken naar een hoger niveau getild door ook HR, Commercie en Marketing & Communicatie vanuit dit perspectief te benaderen. Mijn ambitie is om Hoppenbrouwers het mooiste bedrijf van Zuidwest Nederland te maken. Een bedrijf dat betrokken is bij haar medewerkers, klanten en de scholen door gastvrij en transparant te zijn.’

Roel Hoosemans – directeur Water, Infra & Industrie

Roel Hoosemans, directeur Water, Infra & Industrie, getrouwd en vader van twee zoons. Sinds 2005 werkzaam bij Hoppenbrouwers, begon als werkvoorbereider en is sinds 2015 het gezicht van Industriële Automatisering. In zijn vrije tijd springt hij regelmatig op de racefiets. Roel zet zich in om Industriële Automatisering nog sterker op de kaart te zetten. De industrie staat aan de vooravond van een immense digitaliseringsslag, en Roel is enthousiast over de uitdagingen die de unieke vraagstukken van opdrachtgevers met zich meebrengen. Samen met het getalenteerde team gaat hij deze uitdagingen met plezier aan.

Marcel de Boer – financieel directeur

Marcel de Boer, financieel directeur, samenwonend en stiefvader van een zoon. Als neef van oud-directeur Theo Hoppenbrouwers trad hij meer dan 25 jaar geleden in dienst na zijn studie Bedrijfseconomie. Marcel speelde een rol in de professionalisering van het bedrijf. In zijn vrije tijd golft en fietst hij graag. Marcel en zijn afdeling werken continu aan een business partnership met zelfsturende teams en stafafdelingen. Financiële begeleiding omvat onder andere groeiende contracten, risicomanagement en het rendabel maken van projecten. Daarnaast investeert Hoppenbrouwers fors in het verduurzamen van het wagenpark, overnames en het consumentenplatform, om zo klaar te zijn voor de toekomst.

Marcel Hendrikx – directeur Ziekenhuizen & Utiliteit

Marcel Hendrikx, directeur Ziekenhuizen & Utiliteit, getrouwd en vader van een dochter en zoon. Hij begon in 2005 als werkvoorbereider en ontdekte tijdens zijn afstudeeronderzoek in 2017 de potentie van de ziekenhuisbranche voor Hoppenbrouwers. Sindsdien vervult hij zijn huidige rol. In zijn vrije tijd coacht Marcel de voetbalteams van zijn kinderen en gaat hij graag ‘off-road’ met zijn mountainbike. De langgekoesterde droom om de beste installateur voor ziekenhuizen te worden, wordt al geruime tijd nagestreefd. Ziekenhuizen zijn trouwe opdrachtgevers waar kwaliteit en bedrijfszekerheid van levensbelang zijn. Een goede relatie met meerdere ziekenhuizen heeft voor continuïteit in de werkzaamheden gezorgd. Met de groei naar landelijke dekking trekt het bedrijf steeds meer ziekenhuizen aan door heel Nederland. De ambitie is om in 2030 ook met het cluster ziekenhuizen landelijk dekkend te zijn.

Babette van Loon – regiodirecteur

Babette van Loon, regiodirecteur, begon in 2021 als vestigingsleider van de Heesch-vestiging. Naast leidinggevende taken is ze nauw betrokken bij utiliteits- en woningbouwprojecten. In haar vrije tijd geniet Babette van de natuur, bezoekt voetbalwedstrijden en wandelt graag. Ook reist ze, geniet van het samenzijn met familie en vrienden, en is betrokken bij diverse kookclubs. In haar huidige directierol ambieert ze om Hoppenbrouwers verder te ontwikkelen tot een kenniscentrum op het gebied van werktuigbouwkundige installaties in de gebouwde omgeving (kantoren en woningen). Duurzaamheid staat hierbij centraal, en ze streeft naar de positie van de meest duurzame technisch dienstverlener. Daarnaast zet Babette zich in voor diversiteit en inclusiviteit binnen de organisatie, met de nadruk op het vergroten van zichtbaarheid van kansen en mogelijkheden voor diverse doelgroepen.

Peter Valk – vestigingsdirecteur Almelo

Peter Valk, vestigingsdirecteur in Almelo, samenwonend en vader van een dochter en een zoon, startte als aankomend projectleider bij Löwik Installatiegroep in 1999. Hij klom op tot de directie van het Twentse bedrijf en trad op 1 januari 2021 toe tot de landelijke directie van Hoppenbrouwers als vestigingsdirecteur. Buiten het werk geniet hij van tijd met zijn gezin, vrienden, korte motortrips en reizen. Peter ziet hoe de impact van techniek en technologie op de maatschappij is gegroeid. Hij benadrukt dat techniek, data en digitalisering een cruciale rol spelen bij sociale inclusie, autonomie en zelfbepaling in werk en leven. Ook op de lange termijn hebben ze belangrijke implicaties voor het milieu, het klimaat en maatschappelijke uitdagingen zoals vergrijzing. In de visie van Peter krijgt het werk van Hoppenbrouwers nu en in de toekomst een nog groter belang en betekenis. Hierbij wordt de eigen aanpak van Hoppenbrouwers, als familiebedrijf met diepgewortelde lokale verbindingen, kenmerkend.

Monique Busch – Chief Financial Officer

Monique Busch, is getrouwd en heeft twee kinderen.  Ze heeft haar liefde voor de bouw en installatie jaren geleden opgedaan bij een groot technisch, bouw en infrabedrijf. Na een lange loopbaan in diverse financiële functies, en rol als Chief Financial Officer (CFO) bij een vooraanstaande kredietverzekeraar is Monique per 1 januari 2024 werkzaam als CFO bij Hoppenbrouwers. Ze is actief in netwerkclubs CFO’s en SER. Hoppenbrouwers groeit gestaag en heeft ambitieuze doelen, met de blik op 2030. Dit vraagt een strakke financiële bewaking en juridische kennis. De financiële omvang van projecten wordt groter en de financiële processen digitaliseren steeds verder. Maar ook de overnames worden groter en complexer. Monique zal in haar rol voornamelijk toezicht houden op Finance & Business Control. “Ik heb vanuit mijn ervaring geleerd hoe je met zo min mogelijk geld een organisatie draaiende kunt houden. Daarnaast ben ik vooral geïnteresseerd in het verhaal achter de cijfers, omdat cijfers alleen niet zo heel veel zeggen. De ervaring die ik heb opgedaan neem ik mee naar Hoppenbrouwers en motiveert om samen met het team te werken aan het realiseren van onze visie 2030”.

Hans Verra – Directeur Hoogeveen & Veendam

Hans Verra is getrouwd en werkt al meer dan 40 jaar in de installatietechniek. Sinds 2014 in de rol directeur van onderhoud en beheer bij Top Installatiegroep. Met de aansluiting van Top Installatiegroep bij Hoppenbrouwers is Hans Verra per 1 juni 2023 toegetreden tot de landelijke directie van Hoppenbrouwers Techniek als vestigingsdirecteur. Buiten het werk besteedt hij graag tijd aan reizen, sporten, motorrijden en golfen.

‘In mijn huidige rol heb ik de ambitie om Hoppenbrouwers breed op de kaart te zetten in de regio Noord-Nederland samen met onze collega’s. Vanuit mijn ervaring in diverse rollen afgelopen jaren kan ik veel kennis overdragen maar ook een belangrijke rol spelen in verandermanagement.’

Raad van Commissarissen

Door de groei van afgelopen jaren en de omvang van onze organisatie hebben we steeds meer maatschappelijke impact op klanten en medewerkers. Dat vraagt om goed bestuur. Hoppenbrouwers heeft daarom sinds januari 2023 een Raad van Commissarissen (RvC).  Daarmee wordt het reflectievermogen binnen de directie vergroot, de afhankelijkheid van Henny de Haas als Algemeen Directeur kleiner en daarnaast helpt de RVC mee bij de begeleiding van de opvolging van het familiebedrijf. We kijken verder naar de toekomst. En hiervoor is goed bestuur essentieel. Dit maakt het dat Hoppenbrouwers is gestart met het inrichten van haar Raad van Commissarissen. Het is de taak van de RVC om ervoor te zorgen dat het bestuur handelt in het belang van aandeelhouders. Een vorm van risicomanagement voor de toekomst.

Ontvang onze nieuwsbrief

  •  *
  •  *