Nieuwe werken bij-website vergemakkelijkt solliciteren

Met trots lanceren wij onze nieuwe werken bij-website werkenbijhoppenbrouwers.nl. Hier kunnen studenten, omscholers en vakmensen zelf kiezen welke vorm van communicatie zij prettig vinden om in contact te treden met hun potentiële nieuwe werkgever: direct solliciteren, via Whatsapp of via een (digitaal) ‘kopje koffie’.

Nieuwe werken bij-website vergemakkelijkt solliciteren

Vacatures vervullen lijkt in de huidige krappe arbeidsmarkt veelal een onmogelijke opgave. Dat vergt creativiteit, zeker in de techniekbranche. Hoppenbrouwers Techniek zoekt continu naar opvallende manieren om sollicitanten te verleiden. En mét succes. Vorig jaar solliciteerden 5400 mensen bij het bedrijf waarvan ruim 450 sollicitanten een baan kregen.

Bekijk de website hier!

Hoppenbrouwers heeft al lange tijd een sterke focus op Employer Branding om op die manier zo veel en zo goed mogelijk medewerkers te werven en selecteren. Via social media kanalen zoals Instagram en Facebook, maar ook door samenwerkingen met bekende social influencers en een roadshow langs diverse scholen, hebben we de afgelopen jaren al veel medewerkers aan ons gebonden. Dit werd dit jaar onderstreept met de erkenning van een Top Employer Award. In de ontwikkeling naar landelijke dekking heeft Hoppenbrouwers met de nieuwe werken bij-website de intentie om nog meer mensen te interesseren en enthousiasmeren voor een baan in de techniek. Of iemand nu een doorgewinterde techneut is of een groentje op zoek naar technisch werk, er is met elke doelgroep rekening gehouden.

(Digitaal) kopje koffie

Lokale geworteldheid is een belangrijk speerpunt binnen Hoppenbrouwers. Op de site kun je als werkzoekende dan ook via de postcode locator aangeven binnen welke km-straal je een baan zoekt. Per vestiging staat aangegeven welke vacatures er zijn en hoeveel reistijd deze banen met zich meebrengen. Een vacaturefilter zorgt er bovendien voor dat bezoekers kunnen zoeken op de technisch discipline van hun voorkeur en ze kunnen er hun opleidingsniveau aangeven. Als mensen nog geen idee hebben van hun droombaan, kunnen ze afhankelijk van hun voorkeur on- of offline een ‘kopje koffie’ drinken met een van de HR medewerkers om kennis te maken met Hoppenbrouwers. Ellen Vermeer, HR-directeur bij de technisch dienstverlener geeft aan: “In de werving en selectie kijken we niet alleen naar een cv en motivatiebrief. Talenten, competenties en drijfveren van iemand zijn voor ons veel belangrijker. Medewerkers staan bij ons op 1 en we vinden het dan ook belangrijk dat potentiële nieuwe collega’s eveneens een verrassende en excellente Hoppenbrouwers beleving ervaren. Dat begint onder meer met een kennismaking via deze werken bij-website.”

Werkgeversmerk

Bij Hoppenbrouwers wordt gewerkt aan een sterk werkgeversmerk. Daarom wordt op de site veel gebruik gemaakt van visuele content. De nieuwe fotografie heeft een focus op medewerkers, samenwerken, werkplezier en interactie met collega’s. Ook is er veel aandacht voor diversiteit en inclusiviteit. Lily van den Berg, directeur Marketing en Communicatie: “Om studenten, omscholers en vakmensen zo goed mogelijk tegemoet te kunnen komen in hun behoeftes bij het zoeken naar een (nieuwe) baan, hebben we voorafgaand aan de lancering een grondig user experience-onderzoek gedaan. Hierdoor is de website volledig op hen afgestemd. Door de werken bij-website los te trekken van onze corporate- en consumentenwebsite, hebben we schonere data en kunnen we sterkere analyses maken voor conversie optimalisatie. Bovendien is de website sneller en gebruiksvriendelijker, omdat je geen andere ‘waste’ inlaadt en kunnen we specifieker targetten op de doelgroep in onze campagnes.”

Ontvang onze nieuwsbrief

  •  *
  •  *