Whitepaper

Trends in de food-industry

Data als katalysator voor een innoverende toekomst

Een toekomstbestendig verdienmodel

De Nederlandse voedselverwerkende industrie is wereldwijd één van de koplopers. Innovatie staat daarbij aan de wieg. Om de food sector toekomstbestendig te maken is kennis onmisbaar. Want het delen van kennis is een belangrijke aanjager voor innovatie.

Om inzichtelijk te maken hoe verschillende bedrijven in de food industrie de toekomst zien, hebben wij een onafhankelijk onderzoek laten uitvoeren onder 30 bedrijven in en rondom de food industrie. Wat verwachten zij dat de toekomst brengt? Welke trends en ontwikkelingen voorzien ze? En wat vinden zij de belangrijkste speerpunten voor de sector?

In onze whitepaper lees je de bevindingen en conclusies uit het onderzoek. En we delen onze visie op digitalisering, op produceren op basis van data, de mogelijkheden en technologieën die al voorhanden zijn en de kansen die dit biedt.

Download nu het whitepaper

Vul hieronder je e-mailadres in en ontvang het whitepaper direct in je mailbox!







Digitalisering

Digitalisering biedt bedrijven meer mogelijkheden om hun verdienmodel toekomstbestendig te maken. Toch staat het nog niet overal hoog op de agenda. Uit een economisch onderzoek van de Rabobank blijkt dat bij bedrijven die nadrukkelijk inzetten op digitalisering de kans groter is dat ze de afgelopen drie jaar in omzet zijn gegroeid, ten opzichte van bedrijven die dat niet hebben gedaan. Je leest meer over in ons gratis whitepaper!

Data als een belangrijke katalysator

Werken op basis van data: hoe ziet dat er in de praktijk uit? Neem bijvoorbeeld broden in de supermarkt: om te weten hoeveel en welke er dagelijks moeten liggen, willen producenten data inzien. Het liefst zó gedetailleerd, dat ze weten op welke dag welke broden het meest worden verkocht. Zo kunnen ze hun bakproces optimaliseren en controleren of er voldoende ingrediënten zijn: op basis van realtime-inzicht in de vraag, wordt er precies geproduceerd wat nodig is.

Door het gebruik van data kan er dus slimmer en efficiënter geproduceerd worden. En met een goede digitale strategie en -infrastructuur leg je nu een fundament waar je de komende 20 jaar op kunt voortbouwen.

De toekomst

Hoe kan het verzamelen en gebruiken van data bedrijven in de food-industry helpen om slimmer, duurzamer, wendbaarder en zelfstandiger te produceren?

“Nieuwe applicaties die data interpreteren en predictief produceren met behulp van Artificial Intelligence, dat is de toekomst”, legt Dick Klaassen, projectleider Systeemintegratie van Hoppenbrouwers Techniek, uit in het whitepaper. “Het zorgt voor een betere voorspelbaarheid van de vraag uit de markt en daardoor wordt het mogelijk om hier sneller op in te spelen.”

Ontvang onze nieuwsbrief

  •  *
  •  *