fbpx

Marco Cornelissen - Servicecoördinator Werktuigbouw

Marco Cornelissen

Marco is afgelopen augustus gestart in de functie van service-coördinator werktuigbouwkunde. “Vijf maanden eerder ben ik in dienst gekomen bij Hoppenbrouwers Techniek Roosendaal, na ruim negentien jaar elders als servicemonteur gewerkt te hebben. Ik was op zoek naar een nieuwe uitdaging om met groot enthousiasme de schouders onder te zetten. In maart van dit jaar werd ik aangenomen om de hele servicetak hier op te gaan zetten.”

“Vervolgens heb ik ruim de tijd gekregen om mee te draaien in de buitendienst. Het vakmanschap is me niet vreemd, maar om de rol van service-coördinator goed te kunnen vervullen, wilde ik zelf uitvinden hoe bij Hoppenbrouwers gewerkt wordt.”

Monteurs ondersteunen

“Na de zomervakantie ben ik daadwerkelijk gestart met het opzetten van deze nieuwe werktuigbouwkundige tak. Met als eerste uitdaging een team van vakmensen te creëren. Natuurlijk moet deze afdeling nog goed van de grond komen. Maar daar is simpelweg tijd voor nodig. Gelukkig zien we dat de bekendheid steeds groter wordt.”

“Als we straks flink wat klanten aan ons weten te binden dan zullen mijn voornaamste taken vooral in het voortraject liggen. Denk aan: storingen aannemen, monteurs inplannen, materialen bestellen en de monteurs ondersteunen, aansturen en assisteren. Daarnaast is het ook de bedoeling dat we ‘kleine’ projecten aan gaan nemen, zoals het plaatsen van een cv-ketel of installatie bij een particulier of bedrijf.

De uitdaging is steeds weer klanten blij houden! Maar op dit moment heb ik daarnaast nog andere werkzaamheden; omdat ik hier de enige W-man (werktuigbouwkundige) ben, verder is iedereen op de vestiging in Roosendaal elektronisch onderbouwd. Noem me gerust multi-inzetbaar. Zojuist nog een telefoontje van een klant waar de cv-ketel is uitgeschakeld omdat deze koolmonoxide lekte. Dan neem ik contact op, maak een offerte en zorg dat het probleem zo snel mogelijk verholpen wordt. Klanten goed en snel helpen, maakt dit voor mij een schitterend vak!”

Langetermijnrelatie

“De uitdaging is steeds weer klanten blij houden! Ik gebruik bewust niet het woord ‘maken’. Een klant binnenhalen is namelijk één, maar binnenhouden is toch echt wat anders. Wij gaan hier uiteraard voor de langetermijnrelatie. Dat doe je onder meer door vooral jezelf te zijn. Ik kan goed met mensen overweg; ben een uitstekende luisteraar en geef de mensen waar ze om vragen. Ik kijk ernaar uit om mijn team verder uit te breiden en mijn rol als service-coördinator optimaal te kunnen vervullen.”