fbpx

Jan-Willem Ansems - Commercieel Manager

Jan-Willem Ansems

''Je moet altijd in de kopgroep zitten''

Jan-Willem Ansems is Commercieel Manager voor de afdeling Industriële Automatisering. In 2006 is hij begonnen als software-programmeur en uiteindelijk heeft hij de switch naar de commercie gemaakt. “Van oorsprong ben ik geen commerçant, maar ik ben daar langzaamaan ingerold en Hoppenbrouwers heeft mij de mogelijkheid gegeven om mijzelf in deze rol te ontwikkelen.”

Jan-Willem vertelt: “Techniek heeft mij van jong af aan geboeid en dit heeft dan ook geresulteerd in mijn interesse in de Industriële Automatisering. Automatiseren is het vergemakkelijken of ondersteunen van productieprocessen zodat deze simpeler, sneller of efficiënter verlopen tegen lagere operationele kosten. Deze automatiseringen moeten robuust en toekomstbestendig zijn. Mijn vooropleiding Industriële Automatisering en Technische Bedrijfskunde zorgen er voor dat ik klanten help op een andere manier naar hun technische vraagstukken te kijken. Daarbij adviseer ik hen zowel omtrent techniek als efficiëntie.

Verschillende  clusters zelfde aanpak

De afdeling Industriële Automatisering bestaat uit de clusters Water en Industrie. De cluster Industrie bevindt zich in een relatie gevoelige markt en door de jaren heen heeft Hoppenbrouwers hierbinnen veel duurzame relaties weten op te bouwen. De watersector daarentegen is juist een markt waarbij veel volgens officiële procedures en aanbestedingen wordt gewerkt. Door te werken met vaste teams bij vaste klanten, kunnen we ondanks de verschillen in het verwerven van opdrachten toch dezelfde aanpak en service bieden. Het doel daarbij is altijd om dicht bij de klant te staan en deze met raad en daad bij te staan.

Optimale balans

Jan-Willem stuurt zijn commerciële team van 2 calculatoren en 1 accountmanager aan. Daarnaast is hij op zoek naar nóg een accountmanager, welke zijn rechterhand zal zijn. “Een grote uitdaging in het werk van een accountmanager is het vinden van de optimale balans tussen de projectteams en de uitdagingen in de markt. Een accountmanager moet de projectteams helpen hun commerciële doelen te realiseren en daarbij de belangen van zowel klant als team en cluster goed af te wegen. Daarbij is het belangrijk om de teams de juiste inzichten te geven zodat deze teams zich verder kunnen ontwikkelen op zowel technisch als operationeel gebied.”

Hoppenbrouwers kan ‘Tour de France winnen’

“Er heerst ambitie onder de medewerkers wat Hoppenbrouwers een ambitieus bedrijf maakt.” De persoonlijke quote van Jan-Willem is dan ook: “Je kunt de tour de France niet winnen door achterop te rijden, je moet altijd in de kopgroep zitten”. Ook geeft hij aan dat Hoppenbrouwers in groei is, waardoor er veel mogelijk is. De teams van Water en Industrie zijn stuk voor stuk gretig en iedereen binnen het team wil graag vooruit. ‘’Als je als commerçant een kans ziet, is er altijd wel iemand die deze kans met je op wil pakken’’, aldus Jan-Willem.

Jan-Willem is ook nog op zoek naar een rechterhand in de functie van Accountmanager Industriële Automatisering! Is die rol op jouw lijf geschreven solliciteer dan snel!