Amber Wouters - Marketing Adviseur

Amber Wouters

“Hoppenbrouwers Techniek is een mooi merk met een prachtig verhaal dat verteld mag worden!”

In 2019 is de marketingafdeling bij Hoppenbrouwers Techniek geïntroduceerd. Amber Wouters stond als Marketing Adviseur direct in de startblokken klaar. “Ik werd meteen op pad gestuurd om kennis te maken met de vestigingen in regio West-Brabant en met de opdracht om de naamsbekendheid van Hoppenbrouwers in de regio te verhogen. Nu zijn we echt bezig met het bouwen aan een sterk merk.”

Voordat Amber bij Hoppenbrouwers terecht kwam, werkte zij bij een marketingbureau. “Dit was een hele andere kant van marketing. Het leuke aan werken bij Hoppenbrouwers vind ik om aan de merkkant te zitten. Het is meer inhoudelijk en ik heb echt het idee dat ik nu aan iets groters kan meebouwen”, vertelt Amber.

Van plan naar actie

“We hebben als team bij alle vestigingen informatie opgehaald en op basis daarvan hebben we marketing- en wervingsplannen gemaakt die we nu ook daadwerkelijk uitvoeren. Op deze manier tillen we met marketing de hele organisatie naar een hoger niveau,” vertelt Amber. “We zijn vorig jaar pas begonnen met marketing. Over vijf jaar kijken wij terug en denken we: wow, we hebben echt mooie stappen gezet.” Amber is dan ook trots op haar eigen projecten die zij heeft doorgevoerd. “De zelfstandigheid en vrijheid die ik binnen Hoppenbrouwers ervaar, vind ik het leukste aan mijn functie.”

Een veelzijdige baan

Als regiomarketeer is Amber op verschillende vestigingen werkzaam. Haar werkdag ziet er daarom iedere dag anders uit. “Of ik nu in Udenhout, Dongen of in Roosendaal werkzaam ben, overal kennen ze mij en hoef ik me niet ongemakkelijk te voelen. Het voelt bij Hoppenbrouwers heel klein met de voordelen van een groot bedrijf.” De werkzaamheden van Amber zijn heel divers. “De ene dag ga ik op pad met de filmploeg om videocontent te coördineren, de andere dag ben ik druk bezig met de planning van de opening van een nieuwe vestiging of het ontwikkelen en uitrollen van een campagne. Dit kan voor een vestiging, regio, landelijk of voor werving zijn. Dat loopt allemaal kris kras door elkaar. Geen enkele dag is saai”, zegt Amber. “Er verandert zo veel, waardoor Hoppenbrouwers een heel dynamisch bedrijf is en je altijd ergens op in kunt springen.”

 

“Het voelt heel klein met de voordelen van een groot bedrijf.”

 

Groei en ontwikkeling

De grootste drijfveer voor haar vak is volgens Amber de groei van een organisatie en om daar onderdeel van te mogen zijn. Om een organisatie te laten groeien, is het van belang dat medewerkers meegroeien. Amber: “Daar zijn wij momenteel als team ook mee bezig. We volgen gezamenlijk diverse trainingen om onze kennis up-to-date te houden. Zelf ga ik hierin nog een stapje verder door in september aan de opleiding ‘Online Marketing’ te beginnen. Ik heb mijn interesses en ambities aangegeven en daar wordt ook echt naar geluisterd. Hoppenbrouwers stimuleert het volgen van mijn opleiding en draagt hiervoor ook de kosten. Er zijn binnen Hoppenbrouwers genoeg mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen!”

Wil jij ook een veelzijdige baan waarin je de kans krijgt om verantwoordelijkheden te dragen?