In gesprek met Pim Kooijman, oud-eigenaar TIB Van Wijngaarden, Nieuwerkerk aan den IJssel
"We doen er alles aan om het integratieproces goed te begeleiden"
Groeien zit in ons DNA. We willen ons graag verder ontwikkelen als organisatie. Tegelijkertijd blijven we een familiebedrijf. Onze groeistrategie richt zich onder meer op het openen van meerdere vestigingen. Het uitgangspunt is om ieder jaar 10% autonoom te groeien en 10% middels overnames.
We zijn de afgelopen jaren door overnames en autonome groei uitgebreid van een middelgroot naar een groot bedrijf. En ook in het eerste halfjaar van 2023 heeft Hoppenbrouwers vijf overnames gedaan met een totale omzet van 70 miljoen euro. Hierdoor hebben we inmiddels 22 vestigingen verspreid over het land.
Achter iedere overname zit een verhaal dat we graag met jullie delen.
Jaarlijks bieden zich 60 bedrijven aan ter overname, hiervan nemen we slechts drie tot vier bedrijven over. We blijven selectief en een bedrijf moet echt meerwaarde voor ons bieden. Die meerwaarde kan zitten in medewerkers, kennis, klanten, geografische ligging en moet binnen onze cultuur- en familiewaarden passen.
We gaan voor volledige overnames en integreren ‘all the way’ waarbij we werken naar 100% Hoppenbrouwers. Van koopfase en implementatie, van systemen en werkprocessen tot één merknaam Hoppenbrouwers. “Wij zijn ervan overtuigd dat dit op de lange termijn bijdraagt aan een betere samenwerking tussen vestigingen en teams en dat medewerkers nauwer verbonden raken met onze cultuur en dus Hoppenbrouwers. Veel aandacht is er voor de medewerkers. Integreren gaat niet zonder slag of stoot voor medewerkers, maar ik ben trots op eenieder om te komen waar we nu staan”, aldus Bas Ceelen, integratiedirecteur.
Wil je meer informatie over wat wij voor jou kunnen betekenen? Vul onderstaand formulier in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op.