Informatie Panasoic TZ Serie

We helpen je graag zo snel mogelijk

Airco storing

Een storing aan je airco kan helaas voorkomen. Niet kunnen koelen of verwarmen wil natuurlijk niemand. Daarom is het belangrijk dat je snel geholpen wordt. We helpen je graag zo snel en goed mogelijk.

Storing? Neem contact op

Veel gestelde vragen

  • Kan ik zelf een storing oplossen?

    Ga nooit sleutelen aan een installatie zonder dat je een expert hebt gesproken. Scan de QR-code op de installatie om contact met ons op te nemen. Samen kijken we of het om een klein probleem gaat, dat je zelf kunt oplossen. als het nodig is, sturen wij een installatiemedewerker.

  • Hoe vaak is onderhoud nodig bij een airco?

    Dat verschilt per product. Niet voor elke installatie is onderhoud verplicht. Vraag bij de monteur of onze onderhoudsafdeling of dit van toepassing is op jouw installatie.

    Voor een gemiddelde airco-installatie raden wij elke twee jaar onderhoud aan voor een optimale werking, zodat je nooit voor onverwachte problemen komt te staan.

  • Waarom koelt mijn airco niet voldoende?

    Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een verstopte luchtfilter of een lage koelmiddelstand. Zorg ervoor dat de luchtfilter schoon is en neem contact op met ons serviceteam voor een controle van het koelmiddel.

  • Wat moet ik doen als mijn airco niet start?

    Controleer of de stroomtoevoer correct is en de afstandsbediening werkt. Probeer de airco te resetten door deze enkele minuten uit te schakelen en opnieuw aan te zetten.

  • Hoe vaak moet ik het filter van mijn airco schoonmaken?

    Het is aan te raden om het filter elke drie maanden te controleren en schoon te maken voor optimale prestaties en luchtkwaliteit.

Wat te doen bij een storingscode?

  • Controleer de stroomvoorziening: Zorg ervoor dat de airco correct is aangesloten en dat er geen stroomuitval is.
  • Reset de airco: Schakel de airco uit, wacht enkele minuten en schakel deze opnieuw in.
  • Raadpleeg de handleiding: Voor specifieke instructies over de storingscode en mogelijke oplossingen.
  • Neem contact op met de klantenservice: Als de storing aanhoudt, is het raadzaam om ons service team in te schakelen.

 

Veel voorkomende storingscodes

H11: Communicatiefout tussen binnen- en buitenunit.
Controleer de bekabeling en herstart het systeem. Als het probleem blijft, neem contact op met onze service.

H14: Sensorfout aan de binnenunit.
Probeer de unit opnieuw op te starten. Blijft de foutmelding, dan is vervanging van de sensor nodig.

F91: Koelmiddel tekort.
Laat de koelmiddelniveaus controleren en bijvullen door ons service team.

F93: Overbelasting van de compressor.
Schakel de airco uit en wacht enkele minuten. Start opnieuw. Neem contact op als de fout blijft.

H98: Hoge temperatuur van de buitenunit.
Zorg voor goede ventilatie rond de unit. Blijft de fout, neem dan contact op met onze service.

Onderhoudstips

  • Regelmatig Onderhoud: Zorg ervoor dat je airco jaarlijks wordt gecontroleerd door een professional om de levensduur te verlengen en storingen te voorkomen.
  • Schoonmaken: Vergeet naast het schoonmaken van de binnenunit, ook de buitenunit niet af en toe bij te houden. Houd hem vrij van bladeren en vuil. Dit zorgt voor een efficiënte werking van de airco.
  • Filters: Maak de filters regelmatig schoon om een goede luchtstroom te behouden.

Ontvang onze nieuwsbrief