Jaarverslag Hoppenbrouwers: omzetstijging van 20% in 2019

Hoppenbrouwers Techniek heeft de ambitie om in vijf jaar tijd te groeien naar 2500 medewerkers verspreid over 25 vestigingen in heel Nederland en wil daarnaast een financiële groei doormaken van ongeveer 25% per jaar naar 500 miljoen euro. We willen doorgroeien naar de top 5 grootste installatiebedrijven in ons land. In 2019 hebben we een flinke stap gezet met een omzetstijging van 20%. “Onze ambitie is groot. We willen de beste en meest duurzame technisch dienstverlener zijn van Nederland. Met in 2019 elf vestigingen, ruim 1.200 medewerkers, ruim 5.000 klanten en een omzet van ruim 182 miljoen euro zijn we hard op weg. Een van onze grootste succesfactoren zijn onze medewerkers, zij staan bij ons altijd op één”, aldus Henny de Haas, directeur- eigenaar van Hoppenbrouwers Techniek.

Technische oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken

Ruim 100 jaar geleden begonnen we als eenmanszaak in Brabant en inmiddels zijn we uitgegroeid tot een moderne technisch dienstverlener met ruim 1.200 medewerkers en het predicaat Koninklijk. De technieksector verandert momenteel in sneltreinvaart. Technisch dienstverleners dragen steeds vaker bij aan de oplossing van grote maatschappelijke vraagstukken. Door te groeien leveren we een belangrijke bijdrage aan o.a. het CO2-neutraal maken van de industrie en de gebouwde omgeving. Bijvoorbeeld technieken die het voor ouderen mogelijk maakt om langer zelfstandig thuis te wonen en het ontwikkelen van ‘smart buildings’.

Belang van system Integrator

Tegenwoordig vinden er veel overnames plaats door installatiebedrijven die zijn gericht op verbreding van de portefeuille (product-, service en kennisaanbod) met als doel om een bredere basis te creëren voor de rol van ‘system integrator’. Dit betekent dat technisch dienstverleners verschillende systemen ontwerpen, onderhouden en integreren. Hoppenbrouwers zet in de rol van ‘system integrator’ al een tijdje de toon. Zo groeide onze werktuigbouwkundige discipline in 2019 door drie andere bedrijven te integreren in onze organisatie, namelijk Piels Rosmalen, WBI Oudenbosch en Central Heating Kaatsheuvel.

Ontwikkeling ondernemerschap

Hoppenbrouwers wil haar groei mede realiseren door ondernemende medewerkers de kans te bieden een vestiging te openen. We geloven dat uiteindelijk de kracht van het bedrijf in haar mensen zit. In 2019 opende een medewerker een vestiging in Breda en in 2020 staat een nieuwe vestiging op het gebied van Industriële Automatisering in Barendrecht op het programma.

“Werkplezier staat bij ons op één, want dit is bepalend voor de prestaties en ontwikkeling van werknemers. Wij voelen ons daar verantwoordelijk voor. Door te werken met zelfsturende teams zijn mensen van begin tot het einde betrokken bij een opdracht en ontwikkelen ze ondernemerschap. Ook dit draagt sterk bij aan de groei van Hoppenbrouwers”, aldus Henny de Haas.

Dat onze ruim 1.200 medewerkers ons als werkgever heel erg waarderen, blijkt uit het Keurmerk Beste Werkgever dat we dit jaar wederom ontvingen.

Jaarverslag 2019: Groeien door dichtbij te blijven

“Groeien door dichtbij te blijven, heeft dit jaarverslag als titel. Dat slaat de spijker op de kop. Groei volgt (bijna) als vanzelf wanneer je medewerkers op één zet én jezelf altijd wilt verbeteren. Door de ontwikkelingen van medewerkers als leidraad te nemen, groeien onze bedrijfsambities mee. Onze groeimotor draaide in 2019 dan ook op volle toeren. Want het leuke is, zodra je een ambitie hardop uitspreekt, komen er zaken op je pad.”, aldus Henny de Haas.

Lees hier het hele jaarverslag van 2019

Over Hoppenbrouwers

Van eenmanszaak in elektrotechnisch werken naar een allround technisch dienstverlener. In ruim honderd jaar groeide Hoppenbrouwers uit tot sterspeler in de techniek.

Voor particulieren

Jij wilt je huis verduurzamen. Maar waar moet je beginnen? Hoppenbrouwers maakt duurzaam en comfortabel wonen mogelijk, voor iedereen.

Bekijk onze producten

Zakelijke klanten

Wij zijn jouw technisch partner. Met meer dan 100 jaar ervaring hebben wij voor ieder vraagstuk een passende technische oplossing.

Bekijk onze markten

Ontvang onze nieuwsbrief