

Henny de Haas – algemeen directeur
Henny de Haas is getrouwd en heeft een dochter en drie zonen die alle drie werkzaam zijn in het familiebedrijf. Henny werkt al ruim 22 jaar bij Hoppenbrouwers en helpt mensen graag aan hun droombaan waarbij ze iedere dag met plezier naar hun werk gaan. Hij is ervan overtuigd dat wanneer medewerkers tevreden zijn, klanten dat ook zijn. Wanneer hij het bedrijf even ‘los’ kan laten, zit hij graag met zijn familie aan de keukentafel of toert hij op zijn fiets door de Brabantse polders.

Ook afgelopen jaar zocht Henny in zijn leiderschap naar de diepere laag bij medewerkers. ‘Mensen hebben veel eigen creativiteit. In coronatijd hebben wij als directie weliswaar de randvoorwaarden gecreëerd, maar hebben mensen zelf, en met elkaar, keuzes gemaakt om hun werk zo efficiënt en effectief mogelijk in te vullen’, vertelt Henny trots. Als directeur blijft hij continue focus houden en laat hij zich niet afleiden door andere zaken. ‘Continuïteit is key. Ook tijdens een crisis. De verleiding is groot om dan kort te sturen, maar de kracht van een familiebedrijf is vooruitkijken’, aldus Henny. Voor 2021 ziet hij een belangrijke rol weggelegd voor de digitale transformatie. ‘Daar moeten we als organisatie allemaal in mee. We hebben met elkaar steeds meer toegang tot alle informatie, zodat iedereen zelf besluiten kan nemen en ons bedrijf met zelfsturende teams nog succesvoller kan maken.’
Ellen Vermeer – HR-directeur
Ellen Vermeer – HR-directeur, woont samen en heeft twee dochters. Haar moeder werkte ruim 12,5 jaar op de administratie bij Hoppenbrouwers. Door een gesprek met oud-directeur Theo Hoppenbrouwers in de dorpskroeg waar ze werkte, kreeg ze een stageplek bij het bedrijf. Nu, 20 jaar later, is Ellen lid van de directie en zet ze zich met haar HR-team in voor het wel en wee van de ruim 1.600 medewerkers. Als ze niet aan het werk is, is Ellen buiten te vinden voor een wandeling met haar hond, is ze aan het hardlopen of staat ze op de tennisbaan. Ook geniet ze van het Bourgondische leven met vrienden en familie.

‘Afgelopen jaar stond wat mij betreft in het teken van ‘omdenken’ en saamhorigheid. Iedereen in de organisatie heeft zich op zijn functieniveau en vanuit zijn expertise ingezet om ook in deze crisistijd de business draaiende te houden. Ondertussen hebben we medewerkers ruimschoots kunnen opleiden en veel nieuwe collega’s kunnen verwelkomen. Onze solide bedrijfsvoering, ook op HR-vlak, heeft getoond dat we crisisbestendig zijn. In 2021 zetten we ons duurzame HR-beleid door waarin aandacht voor gezondheid, tevredenheid en doorgroeimogelijkheden van medewerkers en nieuwe collega’s centraal staan.’
Corné de Meijer – adjunct directeur
Corné de Meijer – adjunct directeur, getrouwd en twee kinderen. Is in 1996 bij Hoppenbrouwers begonnen als tekenaar/werkvoorbereider, doorgegroeid naar manager Industriële Automatisering en vanaf 2008 actief in zijn huidige rol. Corné coacht tegenwoordig de teams Elektrotechniek, Werktuigbouwkunde, Sprinkler en Beveiliging in Udenhout. Al 45 jaar is voetballen zijn grote hobby.

‘2020 was een bizar jaar. We gingen er met een mooi gevulde orderportefeuille in totdat COVID-19 de kop opstak. Een aantal teams hebben hier behoorlijk last van gehad. We hebben koers kunnen houden door te denken in mogelijkheden. Hierin zie je het pragmatische en ondernemende karakter van Hoppenbrouwers goed terug. Mede door de betrokkenheid bij een aantal grootschalige projecten hebben we afgelopen jaar alsnog een mooi resultaat weten te boeken. Deze prestatie in gekke tijden is alleen maar mogelijk als je elkaar als teams helpt. De belangrijkste uitdaging voor het nieuwe jaar is het vinden en binden van medewerkers. Ons bedrijf groeit enorm en met veel nieuw en jong talent zorgen we dat we op alle vlakken onze kwaliteit blijven borgen.’
Lily van den Berg – Directeur Marketing & Communicatie
Lily van den Berg – Directeur Marketing & Communicatie, woont samen en heeft een zoon en een dochter. Begon in januari 2019 als interim marketing strateeg bij Hoppenbrouwers, werd verliefd op het bedrijf en is niet meer weggegaan. Sinds 2020 is ze lid van het directieteam. Lily omringt zich graag met haar familie en vrienden, houdt van reizen, cultuur en natuur.

‘Het was een bijzonder jaar met alle coronaperikelen. Communicatie speelde een grote rol om alles in goede banen te leiden, zowel richting medewerkers, klanten en mogelijk nieuwe medewerkers. Door continu omdenken hebben we nieuwe vormen bedacht om verbinding te maken met iedereen om ons heen. Ik ben heel trots op hoe we met z’n allen onszelf hebben uitgedaagd om buiten de gebaande paden te denken. Om te groeien als bedrijf is onze naamsbekendheid cruciaal. Het bouwen aan onze landelijke naamsbekendheid bleef dan ook onverminderd belangrijk. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe branding campagne waarin we uitlichten wat ons bedrijf zo bijzonder maakt. Namelijk de inzet van onze gepassioneerde medewerkers voor mens en maatschappij.‘
Bas Ceelen – directeur Integratie
Bas Ceelen – directeur Integratie, is getrouwd en heeft een tweeling. Was jarenlang directeur van een installatiebedrijf, werkte op interimbasis bij Hoppenbrouwers en is per 1 januari 2020 aangesteld in zijn huidige rol. Bas is in zijn vrije tijd fanatiek zaalvoetballer in een vriendenteam.

‘Na al eerder een aantal overnames voor Hoppenbrouwers gedaan te hebben, hebben we nu een vast integratieteam opgelijnd waarin verschillende disciplines (HR, Inkoop, Marketing & Communicatie, Administratie, Data en ICT) zijn vertegenwoordigd. Hierdoor kunnen we op een effectieve en zorgvuldige manier een overgenomen bedrijf integreren. We integreren ‘all the way’. Van koopfase en implementatie van systemen tot het opstellen van contracten en integreren van werkprocessen. Veel aandacht is er voor de medewerkers. We leiden hen op en begeleiden ze zo goed mogelijk, om ze vervolgens ‘los’ te kunnen laten als autonome vestiging. Natuurlijk gaat integreren niet zonder slag of stoot. Zolang we in gesprek blijven, kunnen we vertrouwen winnen. Dat is belangrijk. Ik ben trots dat we dat als team hebben weten te bereiken het afgelopen jaar. We zijn klaar voor onze lange termijn groeistrategie!’
Freddy van Peer – regiodirecteur West-Brabant
Freddy van Peer – regiodirecteur West-Brabant, is getrouwd en heeft een tweeling. Aanvankelijk was hij in dienst bij een van de bedrijven die zich in 2015 aansloot bij Hoppenbrouwers Techniek. Freddy is gestart als vestigingsleider in Dongen en begin 2020 aangesteld in zijn huidige functie. Zijn favoriete ontspanning is een avondje NAC, carnaval vieren en hardlopen in de WestBrabantse polder.

‘Het afgelopen jaar heeft meer dan ooit laten zien hoe belangrijk het is dat vestigingen in de regio meer verbonden zijn en samenwerken. Door elkaar op te zoeken, te helpen en opdrachten toe te schuiven, hebben we 2020 tot een succes gemaakt. We hebben het regio-denken naar een hoger niveau getild door ook HR en Marketing & Communicatie vanuit dit perspectief te benaderen. Dit resulteerde onder meer in een succesvolle campagne om werktuigbouwkunde in Kaatsheuvel op de kaart te zetten. Bovendien sloegen alle praktijkopleiders uit de regio de handen ineen om het onderwijsaanbod van ons bedrijf voor scholen nog aantrekkelijker te maken. Mijn ambitie is om Hoppenbrouwers het mooiste bedrijf van West-Brabant te maken. Een bedrijf dat betrokken is bij haar medewerkers, klanten en de scholen door gastvrij en transparant te zijn.’
Roel Hoosemans – directeur Water, Infra & Industrie
Roel Hoosemans – directeur Water, Infra & Industrie, is getrouwd en heeft twee zoons. Roel is al bijna 16 jaar werkzaam bij Hoppenbrouwers, waar hij begon als werkvoorbereider. Sinds 2015 is hij hét gezicht van Industriële Automatisering. Buiten het werk is Roel voetbaltrainer en springt hij regelmatig op de racefiets.

‘Net als in andere markten hebben wij het effect van de coronacrisis wel degelijk gemerkt. De rust en ervaring van de teams en de goede samenwerking tussen de vestigingen hebben ertoe geleid dat we alsnog een mooi rendement hebben behaald. Daar ben ik heel trots op! Ik kijk ernaar uit om in 2021 Industriële Automatisering nog steviger op de kaart te zetten. In 2020 hebben we dat gedaan vanuit vijf vestigingen: Udenhout, Deurne, Utrecht, Barendrecht en Sittard. Samen hebben we een omzet van 40 miljoen behaald. In 2021 mogen we hierbij de nieuwe vestiging Arnhem verwelkomen. Bovendien staat de industrie aan de vooravond van een immense digitaliseringsslag. We worden continu uitgedaagd door de unieke vraagstukken van onze opdrachtgevers. Samen met onze getalenteerde medewerkers gaan we deze uitdagingen met veel plezier aan in het nieuwe jaar!’
Marcel de Boer – financieel directeur
Marcel de Boer – financieel directeur, woont samen en heeft een stiefzoon. Als neefje van oud-directeur Theo Hoppenbrouwers begon hij 23 jaar geleden na een studie Bedrijfseconomie op de financiële afdeling en heeft hij meegewerkt aan de professionalisering van het bedrijf. Marcel golft en fietst graag in zijn vrije tijd.

‘Door de groei die we afgelopen jaren hebben doorgemaakt zijn we inmiddels een geoliede machine en voldoende crisisbestendig. Dat laatste hebben we al laten zien gedurende de vorige crisis van 2008 tot 2014. We zijn toen door autonome groei verdubbeld, zowel in mensen als in omzet. In het begin van de coronacrisis zat de deur bij sommige klanten weliswaar even op slot, maar wij als Hoppenbrouwers konden voor het grootste deel gewoon doorwerken. Ook bouwen we met onze afdeling voortdurend aan een business partnership met zelfsturende teams. We begeleiden hen op financieel gebied als het gaat om steeds groter wordende contracten, risicomanagement en het laten renderen van projecten. Met deze ondernemende teams zijn we klaar voor de toekomst!’
Marcel Hendrikx – directeur Ziekenhuizen & Utiliteit
Marcel Hendrikx – directeur Ziekenhuizen & Utiliteit, is getrouwd, heeft een dochter en een zoon. Hij is in 2005 begonnen als werkvoorbereider. In zijn afstudeeronderzoek over groeimarkten voor Hoppenbrouwers ontdekte Marcel de potentie van de ziekenhuisbranche en is sinds 2017 werkzaam in zijn huidige rol. In zijn vrije tijd coacht hij de voetbalteams van zijn kinderen en gaat hij graag ‘off road’ met zijn mountainbike.

‘We werken al geruime tijd aan onze droom om de beste installateur voor ziekenhuizen te worden en daar hebben we afgelopen jaar ook aan vastgehouden. Ziekenhuizen zijn trouwe opdrachtgevers, waarbij kwaliteit en bedrijfszekerheid letterlijk van levensbelang zijn. Onze goede relatie met meerdere ziekenhuizen heeft voor continuïteit in onze werkzaamheden gezorgd. Zo hebben we ook bij meerdere ziekenhuizen de nodige tijdelijke voorzieningen mogen aanbrengen in verband met de opvang en behandeling van coronapatiënten. Dit is door de verschillende ziekenhuizen enorm gewaardeerd. In 2021 willen we ons ‘specialisme’ ziekenhuizen verder verspreiden over meerdere Hoppenbrouwers vestigingen, zodat we in de nabije toekomst nog meer ziekenhuizen in Nederland kunnen bedienen.’
Peter Valk – vestigingsdirecteur Almelo en Oldenzaal
Peter Valk – vestigingsdirecteur Almelo en Oldenzaal, woont samen en heeft een dochter en een zoon. Hij is in 1999 begonnen als werkvoorbereider bij Löwik Installatiegroep en uiteindelijk doorgegroeid naar de directie van het Twentse bedrijf. In 2020 sloot Löwik zich aan bij Hoppenbrouwers Techniek. Peter treedt per 1 januari 2021 toe tot de directie als vestigingsdirecteur. Buiten het werk besteedt hij graag tijd aan zijn gezin, vrienden, korte motortrips en reizen.

‘Het afgelopen jaar is een bijzonder jaar geweest. We hebben hard gewerkt om Löwik Installatiegroep te integreren binnen Hoppenbrouwers Techniek. Dit was niet gelukt zonder de inzet van onze medewerkers in Almelo en Oldenzaal en de inzet van het integratieteam van Hoppenbrouwers. Ik ben dan ook trots op de samenwerking die we het afgelopen jaar hebben gerealiseerd. Ik ben ervan overtuigd dat we hierdoor kunnen blijven vernieuwen, kunnen groeien en vertrouwen kunnen bieden aan onze medewerkers en klanten. Het jaar 2021 staat in het teken van onze groei als Hoppenbrouwersvestiging, zonder ons fundament uit het oog te verliezen. We blijven koers houden door een businesspartner te zijn voor onze klanten en zo te bouwen aan duurzame relaties’.
Jobbe van Nuenen – Directeur ICT, DATA en Verbeteren & Vernieuwen
Sinds 1 januari 2022 maakt Jobbe deel uit van het directieteam van Hoppenbrouwers, nadat hij binnen verschillende branches zijn ervaring op het gebied van ICT, BI en verandermanagement heeft uitgebreid. Naast zijn passie voor zijn werk, beoefent Jobbe in zijn vrije tijd graag verschillende sporten. In het weekend is hij de fanatieke supporter van zijn zoons op het voetbalveld.

‘Hoppenbrouwers is het eerste technische bedrijf wat ik toevoeg aan de loopbaan van mijn carrière. Na 9 jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor alle ICT, Medische Technologie en data-gerelateerde zaken binnen een ziekenhuis, was het voor mij tijd om weer op reis te gaan binnen mijn carrière. En toen kwam ik bij Hoppenbrouwers terecht. Een non hiërarchische organisatie, met veel jonge talenten en medewerkers die werken met passie voor het technische vak. Daar krijg ik enorm veel energie van, want niets is zo aanstekelijk als passie. Mijn passie voor ICT, data en verandering kan ik in deze rol goed uitdragen. Deze drie vormen het drieluik wat de rode draad is geweest in mijn hele carrière, dus het is mooi dat het in deze rol weer samenkomt. Ik heb de drive om het altijd beter te willen doen. En nu heb ik enorm veel zin om hiermee binnen Hoppenbrouwers, samen met een hoop getalenteerde collega’s, aan de slag te gaan.’