Beste partner Beste partner voor klanten

Koers houden om de beste partner voor klanten te zijn

Met een gemiddelde NPS-score van 41 en een gemiddeld cijfer van 8,3 was onze klanttevredenheid in 2020 opnieuw goed. Daar zijn we trots op. Trots op onze medewerkers die dit elke dag waarmaken. Zij zijn immers ons visitekaartje, want tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Door uit te gaan van ieders kracht, zijn medewerkers positief en hebben ze de drive om het goed te willen doen. Maar we zijn er nog niet. We blijven kijken waar we onszelf kunnen verbeteren en zien dan ook nog veel kansen op het gebied van onze klantstrategie. We willen groeien naar een 9+ klantbeleving en duurzame relaties creëren. In 2020 zijn we er daarom mee gestart om medewerkers ervan bewust te maken dat zij het verschil maken bij de klant’, zo vertelt René van Loon, directeur Verkoop.

De coronacrisis heeft het nut en de noodzaak van de commerciële professionalisering voor iedereen, dus ook voor Hoppenbrouwers, flink onderstreept. Hoe zorgen we dat we kansen blijven zien? Hoe houden we de regie zelf in handen en hoe blijven we crisisbestending? René geeft aan: ‘De sleutel tot het antwoord op deze vragen is het creëren van commerciële bewustwording bij iedereen in de organisatie. Elke medewerker draagt bij aan de klanttevredenheid, ongeacht zijn of haar functie.’

Klantbeleving van 9+ als doel

Hoppenbrouwers is drie jaar geleden gestart met de NPS-methodiek, die dagelijks laat zien hoe klanten het bedrijf waarderen. Ze heeft als ambitie dat alle klanten ambassadeurs zijn van het bedrijf en dat meer dan 60% een NPS-score van 9 of hoger geeft. Het overgrote deel van de teams is al actief bezig met de NPS-score en de resultaten worden steeds beter. Doordat teams er elke dag of elke week mee bezig zijn, wordt het automatisch onderdeel van de bedrijfsvoering. Zo zijn er teams die het oplossen van mogelijke klachten elke dag op de agenda hebben staan. Ondertussen heeft een derde van de medewerkers die offertes maken de interne cursus ‘Stop met verkopen, start met helpen’ gevolgd. In deze training krijgen medewerkers inzicht in hun persoonlijke impact op het verkoopproces. René vertelt: ‘Door structuur te geven aan commerciële doelen in vijfjarenplannen zorgen we ervoor dat we blijven aansluiten bij onze klanten.’

Verstevigen van klantrelaties

‘We besteden veel aandacht aan het continu verbeteren van de kwaliteit binnen al onze disciplines. Het goed uitvoeren van ons werk ligt namelijk aan de basis van een duurzame relatie. Onze grootste uitdaging ligt in Service en Onderhoud. Deze discipline heeft veel groeipotentie door de duurzame klantrelaties die mede ontstaan vanwege de terugkerende werkzaamheden’, aldus René. Lily van den Berg, Hoofd Marketing en Communicatie voegt hieraan toe: ‘We werken toe naar een 9+ organisatie en daarom willen we in 2021 de klantreis in kaart brengen. Samen met teamvertegenwoordigers en onze klantbelevingsexpert ontwikkelen we middelen om een nog betere klantbeleving te realiseren. We willen steeds meer werken vanuit strategisch business partnerschap, waarbij we nadenken over de vraag achter de vraag van de klant en discipline-overstijgend advies geven.’

Als ervaren installatiebedrijf staat Hoppenbrouwers Techniek altijd voor jou klaar

Sterk in elke markt

Hoppenbrouwers is werkzaam in diverse regio’s, in verschillende disciplines en in een tal van markten. Ze kijkt scherp naar wat de toegevoegde waarde is van Hoppenbrouwers in de verschillende markten. René vertelt: ‘We hebben steeds meer inzicht in wat klanten in deze uiteenlopende markten willen en hier spelen we op in door focus aan te brengen in onze dienstverlening. Door onze krachten en expertise steeds meer te bundelen willen we elke klant, in welke regio of met wat voor vraagstuk dan ook, dezelfde Hoppenbrouwersbeleving geven.’ Door deze focus leert Hoppenbrouwers nog beter haar klanten kennen, waardoor zij een volwaardige gesprekpartner is en gericht in kan spelen op hun vraagstukken. Op deze manier wil het bedrijf een bijdrage leveren aan het succes van de klant. Dit is voor de technisch dienstverlener dé basis van een partnerschap.

Nieuws

Tweede nieuwe vleugel Het Meulenbelt opgeleverd

Vandaag is de tweede nieuwe vleugel van ons project TMZ woonzorglocatie Het Meulenbelt opgeleverd. De tweede fase van het nieuwbouwproject is hiermee afgerond. Dit betekent dat er weer een stap is...

Hoppenbrouwers organiseert workshops voor kinderen bij TechBizz in Helmond

Van wie kun je nu het best leren hoe de techniek werkt, dan van de experts zelf? Juist! Daarom zijn de specialisten van Hoppenbrouwers op woensdag 29 november te...

Hoppenbrouwers Techniek vertelt over haar strijd met cyberaanval in verhalende podcastreeks

Hoppenbrouwers Techniek lanceert een unieke verhalende podcastreeks, genaamd ‘HACK’. Deze podcastreeks vertelt het verhaal van de gedenkwaardige cyberaanval op de organisatie twee jaar geleden. Gebaseerd op het eerder verschenen...

Duurzaamheidsinspanningen lonen: Hoppenbrouwers verkleint CO2-voetafdruk met 18,8% en blijft inzetten op groene groei

De resultaten van de duurzaamheidsinspanningen van Hoppenbrouwers worden duidelijk zichtbaar: onze CO2-voetafdruk is in 2022 aanzienlijk verminderd, namelijk met 18,8% ten opzichte van 2021. Deze prestatie onderstreept onze toewijding...

Hoppenbrouwers verlengt wederom sponsorcontract Heracles Almelo en intensiveert lokale samenwerking

Hoppenbrouwers Techniek Almelo heeft onlangs haar sponsorcontract met Heracles Almelo verlengd en geïntensiveerd. Peter Valk (Directeur): ‘Wij zijn blij met de samenwerking die we afgelopen seizoen met Heracles Almelo...

Top Installatiegroep gaat verder onder de naam Hoppenbrouwers Techniek

De vestigingen van Top Installatiegroep gaan sinds vrijdag 14 juli officieel door onder de naam Hoppenbrouwers Techniek. De naamsomzetting is een belangrijke mijlpaal tijdens de integratie naar één bedrijf.

Lancering kledinglijn voor vrouwen in de techniek

Er is een schrijdend tekort aan vakmensen. Ondanks de schaarste zijn we afgelopen jaren ongelofelijk hard gegroeid; jaarlijks namen we een paar honderd mensen aan. Toch staan we, in...

Goed op weg richting landelijke dekking met vijf nieuwe overnames

Hoppenbrouwers Techniek is goed op weg om in 2030 te groeien naar landelijke dekking met een omzet van 1 miljard euro en 5000 medewerkers. De groeistrategie richt zich onder...

Installatiebedrijf Van Thiel Optimaal sluit aan bij Hoppenbrouwers Techniek

Installatiebedrijf Van Thiel Optimaal uit Schijndel sluit op 21 juni aan bij Hoppenbrouwers Techniek. Hiermee breidt Hoppenbrouwers uit naar 22 vestigingen, wat de ambitie om landelijk te opereren verder...

Opening praktijkschool van Hoppenbrouwers Techniek in Middelharnis

Op donderdag 8 juni 2023 opende burgemeester van Goeree-Overflakkee Ada Grootenboer-Dubbelman de praktijkschool van Hoppenbrouwers Techniek in Middelharnis. Hiermee openen we onze zeventiende praktijkschool, waarmee we willen groeien naar...

Vestigingsleider voor een dag of de touwtjes in handen als directeur: Amelie, Isabel en Jalal zijn Baas van Morgen

Honderden leerlingen namen op 1 juni, tijdens JINC Baas van Morgen, plaats op de stoel van een CEO, directeur of politicus. Zo ook Amelie, Isabel en Jalal. Jalal nam...

Nijsten Elektrotechniek uit Elsloo sluit aan bij Hoppenbrouwers Techniek in Sittard

Nijsten Elektrotechniek sluit op 1 juni aan bij Hoppenbrouwers Techniek in Sittard. De elektrotechnisch installateur uit Elsloo is een succesvolle éénpitter met een bewezen staat van dienst en een...