Beste partner Beste partner voor klanten

Koers houden om de beste partner voor klanten te zijn

Met een gemiddelde NPS-score van 41 en een gemiddeld cijfer van 8,3 was onze klanttevredenheid in 2020 opnieuw goed. Daar zijn we trots op. Trots op onze medewerkers die dit elke dag waarmaken. Zij zijn immers ons visitekaartje, want tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Door uit te gaan van ieders kracht, zijn medewerkers positief en hebben ze de drive om het goed te willen doen. Maar we zijn er nog niet. We blijven kijken waar we onszelf kunnen verbeteren en zien dan ook nog veel kansen op het gebied van onze klantstrategie. We willen groeien naar een 9+ klantbeleving en duurzame relaties creëren. In 2020 zijn we er daarom mee gestart om medewerkers ervan bewust te maken dat zij het verschil maken bij de klant’, zo vertelt René van Loon, directeur Verkoop.

De coronacrisis heeft het nut en de noodzaak van de commerciële professionalisering voor iedereen, dus ook voor Hoppenbrouwers, flink onderstreept. Hoe zorgen we dat we kansen blijven zien? Hoe houden we de regie zelf in handen en hoe blijven we crisisbestending? René geeft aan: ‘De sleutel tot het antwoord op deze vragen is het creëren van commerciële bewustwording bij iedereen in de organisatie. Elke medewerker draagt bij aan de klanttevredenheid, ongeacht zijn of haar functie.’

Klantbeleving van 9+ als doel

Hoppenbrouwers is drie jaar geleden gestart met de NPS-methodiek, die dagelijks laat zien hoe klanten het bedrijf waarderen. Ze heeft als ambitie dat alle klanten ambassadeurs zijn van het bedrijf en dat meer dan 60% een NPS-score van 9 of hoger geeft. Het overgrote deel van de teams is al actief bezig met de NPS-score en de resultaten worden steeds beter. Doordat teams er elke dag of elke week mee bezig zijn, wordt het automatisch onderdeel van de bedrijfsvoering. Zo zijn er teams die het oplossen van mogelijke klachten elke dag op de agenda hebben staan. Ondertussen heeft een derde van de medewerkers die offertes maken de interne cursus ‘Stop met verkopen, start met helpen’ gevolgd. In deze training krijgen medewerkers inzicht in hun persoonlijke impact op het verkoopproces. René vertelt: ‘Door structuur te geven aan commerciële doelen in vijfjarenplannen zorgen we ervoor dat we blijven aansluiten bij onze klanten.’

Verstevigen van klantrelaties

‘We besteden veel aandacht aan het continu verbeteren van de kwaliteit binnen al onze disciplines. Het goed uitvoeren van ons werk ligt namelijk aan de basis van een duurzame relatie. Onze grootste uitdaging ligt in Service en Onderhoud. Deze discipline heeft veel groeipotentie door de duurzame klantrelaties die mede ontstaan vanwege de terugkerende werkzaamheden’, aldus René. Lily van den Berg, Hoofd Marketing en Communicatie voegt hieraan toe: ‘We werken toe naar een 9+ organisatie en daarom willen we in 2021 de klantreis in kaart brengen. Samen met teamvertegenwoordigers en onze klantbelevingsexpert ontwikkelen we middelen om een nog betere klantbeleving te realiseren. We willen steeds meer werken vanuit strategisch business partnerschap, waarbij we nadenken over de vraag achter de vraag van de klant en discipline-overstijgend advies geven.’

Als ervaren installatiebedrijf staat Hoppenbrouwers Techniek altijd voor jou klaar

Sterk in elke markt

Hoppenbrouwers is werkzaam in diverse regio’s, in verschillende disciplines en in een tal van markten. Ze kijkt scherp naar wat de toegevoegde waarde is van Hoppenbrouwers in de verschillende markten. René vertelt: ‘We hebben steeds meer inzicht in wat klanten in deze uiteenlopende markten willen en hier spelen we op in door focus aan te brengen in onze dienstverlening. Door onze krachten en expertise steeds meer te bundelen willen we elke klant, in welke regio of met wat voor vraagstuk dan ook, dezelfde Hoppenbrouwersbeleving geven.’ Door deze focus leert Hoppenbrouwers nog beter haar klanten kennen, waardoor zij een volwaardige gesprekpartner is en gericht in kan spelen op hun vraagstukken. Op deze manier wil het bedrijf een bijdrage leveren aan het succes van de klant. Dit is voor de technisch dienstverlener dé basis van een partnerschap.

Nieuws

Hoppenbrouwers Techniek gecertificeerd voor CO2 prestatieladder

Na een succesvolle audit afgelopen zomer heeft Hoppenbrouwers onlangs het CO2-bewust certificaat mogen ontvangen. Dit betekent dat Hoppenbrouwers officieel trede 3 op de CO2-prestatieladder heeft behaald. Een belangrijke stap...

Praktijkschool geopend bij Hoppenbrouwers Utrecht

Murat Ersoy opende samen met vestigingsleider Mark Rensel de nieuwe praktijkschool in Utrecht. Hier kunnen jongeren en zij-instromers leren en werken combineren voor een baan in de techniek. Dit...

RTP Elekrotechniek gaat verder onder de naam Hoppenbrouwers Techniek Afferden

Vanaf 31 oktober gaat RTP Elektrotechniek uit Afferden verder onder de naam Hoppenbrouwers Techniek.

Hoppenbrouwers bouwt mee aan heropbouw van afgebrand landhuis van Ewald Marggraff in Vught

Met de heropbouw van landhuis Zionsburg gaat een ambitieus project van start. Op 7 december 2003 ontstond er een grote en verwoestende brand in het landhuis waarbij de oorspronkelijke...

Ondernemersnetwerk VNO-NCW Brabant Zeeland te gast in Udenhout voor innoverende (netwerk)ontbijtsessie

Het ondernemersnetwerk VNO-NCW Brabant Zeeland is te gast bij Hoppenbrouwers Techniek in Udenhout voor de inspirerende ontbijtsessie “Captains of Innovation”.

Hoppenbrouwers sluit zich aan bij Paris Proof Commitment

Hoppenbrouwers ondertekent het Paris Proof Commitment van de Dutch Green Building Council, om de duurzame ambitie extra kracht bij te zetten.

Hoppenbrouwers breidt uit met Raad van Commissarissen

We kijken verder naar de toekomst. En hiervoor is goed bestuur essentieel. Dit maakt het dat Hoppenbrouwers is gestart met het inrichten van haar Raad van Commissarissen.

Praktijkschool vestiging Goedereede geopend

Onze vijftiende praktijkschool is vrijdag 16 september officieel geopend door wethouder Berend Jan Bruggeman.

Hoppenbrouwers deelt unieke strijd met cyberaanval in boek ‘Hack’

Met trots lanceren wij ons boek ‘Hack’ waarin onze ervaringen worden gedeeld om bedrijven bewust te maken van de impact van een cyberaanval. Henny de Haas, Algemeen directeur, zegt:...

Stage Kick-Off Event: kennismaken met Hoppenbrouwers en met elkaar

Nieuwe medewerkers krijgen bij Hoppenbrouwers vanzelfsprekend een warm welkom. Maandag 5 september 2022 verwelkomen we 53 nieuwe stagiaires tijdens het Stage Kick-Off Event.

Nieuwe werken bij-website vergemakkelijkt solliciteren

Met trots lanceren wij onze nieuwe werken bij-website werkenbijhoppenbrouwers.nl. Hier kunnen studenten, omscholers en vakmensen zelf kiezen welke vorm van communicatie zij prettig vinden om in contact te treden...

Kennissessie en boekpresentatie

Op 14 september 2022 organiseren we een kennissessie en de presentatie van ons boek ‘Hack’. Met interessante tafelgasten bieden we een inhoudelijk en interactief programma over de wereld van...