Nieuwe website werkenbijhoppenbrouwers.nl Nieuwe werken bij-website vergemakkelijkt solliciteren

Nieuwe werken bij-website vergemakkelijkt solliciteren

Met trots lanceren wij onze nieuwe werken bij-website werkenbijhoppenbrouwers.nl. Hier kunnen studenten, omscholers en vakmensen zelf kiezen welke vorm van communicatie zij prettig vinden om in contact te treden met hun potentiële nieuwe werkgever: direct solliciteren, via Whatsapp of via een (digitaal) ‘kopje koffie’.

Vacatures vervullen lijkt in de huidige krappe arbeidsmarkt veelal een onmogelijke opgave. Dat vergt creativiteit, zeker in de techniekbranche. Hoppenbrouwers Techniek zoekt continu naar opvallende manieren om sollicitanten te verleiden. En mét succes. Vorig jaar solliciteerden 5400 mensen bij het bedrijf waarvan ruim 450 sollicitanten een baan kregen.

 

 

Hoppenbrouwers heeft al lange tijd een sterke focus op Employer Branding om op die manier zo veel en zo goed mogelijk medewerkers te werven en selecteren. Via social media kanalen zoals Instagram en Facebook, maar ook door samenwerkingen met bekende social influencers en een roadshow langs diverse scholen, hebben we de afgelopen jaren al veel medewerkers aan ons gebonden. Dit werd dit jaar onderstreept met de erkenning van een Top Employer Award. In de ontwikkeling naar landelijke dekking heeft Hoppenbrouwers met de nieuwe werken bij-website de intentie om nog meer mensen te interesseren en enthousiasmeren voor een baan in de techniek. Of iemand nu een doorgewinterde techneut is of een groentje op zoek naar technisch werk, er is met elke doelgroep rekening gehouden.

(Digitaal) kopje koffie

Lokale geworteldheid is een belangrijk speerpunt binnen Hoppenbrouwers. Op de site kun je als werkzoekende dan ook via de postcode locator aangeven binnen welke km-straal je een baan zoekt. Per vestiging staat aangegeven welke vacatures er zijn en hoeveel reistijd deze banen met zich meebrengen. Een vacaturefilter zorgt er bovendien voor dat bezoekers kunnen zoeken op de technisch discipline van hun voorkeur en ze kunnen er hun opleidingsniveau aangeven. Als mensen nog geen idee hebben van hun droombaan, kunnen ze afhankelijk van hun voorkeur on- of offline een ‘kopje koffie’ drinken met een van de HR medewerkers om kennis te maken met Hoppenbrouwers. Ellen Vermeer, HR-directeur bij de technisch dienstverlener geeft aan: “In de werving en selectie kijken we niet alleen naar een cv en motivatiebrief. Talenten, competenties en drijfveren van iemand zijn voor ons veel belangrijker. Medewerkers staan bij ons op 1 en we vinden het dan ook belangrijk dat potentiële nieuwe collega’s eveneens een verrassende en excellente Hoppenbrouwers beleving ervaren. Dat begint onder meer met een kennismaking via deze werken bij-website.”

Werkgeversmerk

Bij Hoppenbrouwers wordt gewerkt aan een sterk werkgeversmerk. Daarom wordt op de site veel gebruik gemaakt van visuele content. De nieuwe fotografie heeft een focus op medewerkers, samenwerken, werkplezier en interactie met collega’s. Ook is er veel aandacht voor diversiteit en inclusiviteit. Lily van den Berg, directeur Marketing en Communicatie: “Om studenten, omscholers en vakmensen zo goed mogelijk tegemoet te kunnen komen in hun behoeftes bij het zoeken naar een (nieuwe) baan, hebben we voorafgaand aan de lancering een grondig user experience-onderzoek gedaan. Hierdoor is de website volledig op hen afgestemd. Door de werken bij-website los te trekken van onze corporate- en consumentenwebsite, hebben we schonere data en kunnen we sterkere analyses maken voor conversie optimalisatie. Bovendien is de website sneller en gebruiksvriendelijker, omdat je geen andere ‘waste’ inlaadt en kunnen we specifieker targetten op de doelgroep in onze campagnes.”

Meer nieuws

Tweede nieuwe vleugel Het Meulenbelt opgeleverd

Vandaag is de tweede nieuwe vleugel van ons project TMZ woonzorglocatie Het Meulenbelt opgeleverd. De tweede fase van het nieuwbouwproject is hiermee afgerond. Dit betekent dat er weer een stap is...

Hoppenbrouwers organiseert workshops voor kinderen bij TechBizz in Helmond

Van wie kun je nu het best leren hoe de techniek werkt, dan van de experts zelf? Juist! Daarom zijn de specialisten van Hoppenbrouwers op woensdag 29 november te...

Hoppenbrouwers Techniek vertelt over haar strijd met cyberaanval in verhalende podcastreeks

Hoppenbrouwers Techniek lanceert een unieke verhalende podcastreeks, genaamd ‘HACK’. Deze podcastreeks vertelt het verhaal van de gedenkwaardige cyberaanval op de organisatie twee jaar geleden. Gebaseerd op het eerder verschenen...

Duurzaamheidsinspanningen lonen: Hoppenbrouwers verkleint CO2-voetafdruk met 18,8% en blijft inzetten op groene groei

De resultaten van de duurzaamheidsinspanningen van Hoppenbrouwers worden duidelijk zichtbaar: onze CO2-voetafdruk is in 2022 aanzienlijk verminderd, namelijk met 18,8% ten opzichte van 2021. Deze prestatie onderstreept onze toewijding...

Hoppenbrouwers verlengt wederom sponsorcontract Heracles Almelo en intensiveert lokale samenwerking

Hoppenbrouwers Techniek Almelo heeft onlangs haar sponsorcontract met Heracles Almelo verlengd en geïntensiveerd. Peter Valk (Directeur): ‘Wij zijn blij met de samenwerking die we afgelopen seizoen met Heracles Almelo...

Top Installatiegroep gaat verder onder de naam Hoppenbrouwers Techniek

De vestigingen van Top Installatiegroep gaan sinds vrijdag 14 juli officieel door onder de naam Hoppenbrouwers Techniek. De naamsomzetting is een belangrijke mijlpaal tijdens de integratie naar één bedrijf.

Lancering kledinglijn voor vrouwen in de techniek

Er is een schrijdend tekort aan vakmensen. Ondanks de schaarste zijn we afgelopen jaren ongelofelijk hard gegroeid; jaarlijks namen we een paar honderd mensen aan. Toch staan we, in...

Goed op weg richting landelijke dekking met vijf nieuwe overnames

Hoppenbrouwers Techniek is goed op weg om in 2030 te groeien naar landelijke dekking met een omzet van 1 miljard euro en 5000 medewerkers. De groeistrategie richt zich onder...

Installatiebedrijf Van Thiel Optimaal sluit aan bij Hoppenbrouwers Techniek

Installatiebedrijf Van Thiel Optimaal uit Schijndel sluit op 21 juni aan bij Hoppenbrouwers Techniek. Hiermee breidt Hoppenbrouwers uit naar 22 vestigingen, wat de ambitie om landelijk te opereren verder...

Opening praktijkschool van Hoppenbrouwers Techniek in Middelharnis

Op donderdag 8 juni 2023 opende burgemeester van Goeree-Overflakkee Ada Grootenboer-Dubbelman de praktijkschool van Hoppenbrouwers Techniek in Middelharnis. Hiermee openen we onze zeventiende praktijkschool, waarmee we willen groeien naar...

Vestigingsleider voor een dag of de touwtjes in handen als directeur: Amelie, Isabel en Jalal zijn Baas van Morgen

Honderden leerlingen namen op 1 juni, tijdens JINC Baas van Morgen, plaats op de stoel van een CEO, directeur of politicus. Zo ook Amelie, Isabel en Jalal. Jalal nam...

Nijsten Elektrotechniek uit Elsloo sluit aan bij Hoppenbrouwers Techniek in Sittard

Nijsten Elektrotechniek sluit op 1 juni aan bij Hoppenbrouwers Techniek in Sittard. De elektrotechnisch installateur uit Elsloo is een succesvolle éénpitter met een bewezen staat van dienst en een...